Istovremeno, albanski državni tužilac Ina Rama pokrenula je istragu o navodnim nepravilnostima prilikom dodele tendera za izgradnju ovog puta američko-turskom konzorcijumu Behtel-Enka, što je dovelo do ukidanja imuniteta ministru inostranih poslova Ljujzimu Baši,
koji se prilikom raspisivanja tendera nalazio na čelu ministarstva transporta. Osim finansijskih mahinacija, izgradnja četiri trake autoputa bila je praćena i političkim kontrioverzama, pa je većina međunarodnih donatora izbegla učcešće mahom zbog čestog pominjanja termina "Velika Albanije" uz komentare o izgradnji puta. Albanske vlasti su, pak, odbacile su optužbe o "faraonskom projektu" premijera Saljija Beriše, navodeći da je izgradnja puta čisto ekonomski projekat jer će omogućiti bolje povezivanje turističkih centara na obali Jadrana sa Kosovom odakle poslednjih godina dolazi veliki broj turista, koji u Albaniji ostavljaju oko 350 miliona evra godišnje.