INFONET-468X60-BANNER

AUSTROTHERM-970X250-BANNER

Nasred Dunava spajaju lukove od 12.000 tona

28.01.2014. | 24sata

Montaža dva čelična luka novog Žeželjevog mosta, na sremskoj i bačkoj strani grada, bliži se kraju. Istovremeno, pri kraju je i pobijanje talpi oko temelja jedinog rečnog stuba budućeg železničko-drumskog mosta. Kada ovi poslovi budu gotovi kreće najzanimljiviji deo gradnje: premeštanje čeličnih konstrukcija na reku. Ukupna težina mosta biće oko 12.000 tona.

- Načelno će oba dela mosta biti napravljena na obali, te će dizalice naguravanjem na barže, koja će služiti kao privremeni oslonac, čelične konstrukcije dovući do projektovanog mesta, odnosno rečnog stuba – kaže Dorđe Lađinović, profesor sa Departmana za građevinarstvo i geodeziju FTN.

Dodaje da će u celom podvigu učestvovati dve ili četiri barže, čiji će "šoferi" raditi najodgovorniji posao, i nekoliko radnika na dizalicama koji će takođe morati da paze na "dobar" pravac. Delovi mosta kretaće se nekoliko centimetara na sat, pa će spajanje bačke i sremske konstrukcije, ili, kako ih građevinari zovu, severne i južne, trajati nekoliko dana. Most trenutno stoji na kugličastim osovinama zahvaljujući kojima će lako da sklizne na barže.

Srećko Ugrica, direktora projekta gradnje, kaže da će stub u vodi biti visok 20 metara.

- Talpe koje se postavljaju služe da bi se od pritiska vode obezbedio keson u kojem će se, ispod površine vode, obavljati radovi na jednom od pet stubova – kaže Ugrica.

Dodaje da bi radovi na obezbeđivanju kesona trebalo da budu gotovi do februara kada će početi betoniranje rečnog stuba. U kesonu, koji je pod veoma jakim pritiskom, obično može da radi jedan čovek, i to samo oko pola sata. Inače, preostala četiri stuba, koja se nalaze na obe strane Dunava, završeni su prošle godine.

- Na takozvanom sremskom luku montirano je 41 od ukupno 43 elementa. Kad on bude gotov, dizalice i jarmove prenećemo na bačku stranu kako bi se ubrzala montaža drugog luka na kojem je do sada montirano četiri elementa – kaže Ugrica.

Sremski luk dug je 220 i visok 47 metara, dok će dužina luka na novosadskoj strani biti 180, a visina 34 metra. Ukupna dužina novog mosta biće 466, a širina 19 metara.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


TOYOTA-300X250-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Aca 14.09.2024.
Dovoljno je voziti se Bulevarom od Kaluđeri...
DARKO 09.09.2024.
Mogli bi i da napravite hotel, obzirom na k...
Nikola 03.09.2024.
Prodje jun odavno, djubra i napustenih pump...
Maja Gavric 23.08.2024.
Moram priznati da sam malo zatecena ovim re...
Marko 19.08.2024.
Bravo, i hvala za edukativni tekst

;