Građevinske mašine se ponovo traže

22.04.2016. | Dragan Milutinović | RTS

Sve veći broj srpskih putarskih preduzeća koja dobijaju posao na popravci i izgradnji puteva doprinosi i rastu tržišta građevinske mehanizacije, posebno u poslednjih šest meseci. Prodavci kažu da se svaka veća investicija odrazi na prodaju, a pored putara građevinske mašine najviše kupuju rudnici i kopovi.

Kako se kreću investicije tako i tržište raste, kažu prodavci mehanizacije. Najviše se prodaju male mašine, vibro-žabe, nabijači, pneumatika, kompresori, a veća mehanizacija poput bagera, buldožera i utovarivača ide nešto slabije jer je velika konkurencija i uvoz polovnih mašina sa tržišta Evropske unije.

- U poslednjih šest meseci oseća se pomak s obzirom na to da je prošla godina bila jedna od najslabijih, konkretno što se tiče prodaje kapitalne mehanizacije – kaže Dejan Stanišić iz „Chikago pneumatic“.

Pored najpoznatijih brendova iz SAD i Evrope kod nas od pre desetak godina prodaje se i kineska mehanizcija koja je većinom proizvod kloniranja ili sklapanja poznatih komponenti renomiranih svetskih proizvođača. Nema razlike u kvalitetu, kažu prodavci, a neki od njih iz Beograda, gde im je centrala, prodaju meahnizaciju u okolnim zemljama.

- Prodali smo oko 400 jedinica najviše u Srbiji, BiH, Makedoniji i Crnoj Gori. Sad smo krenuli i sa hrvatskim tržištem tako da imamo šanse da osvojimo i to tržište – kaže Petar Joković iz „TIJMC Beograd“.

Naši građevinari i rudnici nabavljaju i mehanizaciju koja je vođena satelitima i GPS koordinatama. Direktno sa satelita postavljaju se koordinate, ulazi u projekat i skoro u centimetar rade košuljice za puteve, škarpe, nasipe i sve zemljane radove.

- Korišćenjem GPS telemetrijskih sistema možete uštedeti i više od sto odsto na produktivnosti, brzini i kvalitetu izrađenih projekata – kaže Aleksandar Joksimović iz kompanije „Caterpillar Srbija“.

I naši rudnici kupuju tešku mehanizaciju koja u sebi ima telemetriju. Tako se najbrže i najbolje skidaju slojevi zemlje i dolazi do rude.

Pored bagera i utovarivača koje će kontrolisati programeri, u budućnosti će se pojaviti i damperi koji će rudu prevoziti najbržom i najjeftnijom putanjom bez vozača. Tu su i dronovi koji se koriste u kopanju i eksploataciji rude, ali samo kao izviđači koji tačno mogu da proračunaju zalihe materijala.

 

 
Share |

Komentari: 0

Vezane kategorije


VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Da li će projekat "Beograd na vodi" značajno pokrenuti građevinarstvo u Srbiji?
Slobodan 17.07.2017.
Dejane, hvala puno na lepim i objektivnim r...
Balkan 17.07.2017.
Znaci ovde se ne radi o Energoprojektu jer ...
Dejan 15.07.2017.
Kompanija Konstruktor može da predaje mnogi...
Siva 12.07.2017.
Preeeevelika vam je cena 1300-1500e bez PDV...
Darko 10.07.2017.
A da proširite Kružni put od Bulevara oslob...