Građevinske mašine se ponovo traže

22.04.2016. | Dragan Milutinović | RTS

Sve veći broj srpskih putarskih preduzeća koja dobijaju posao na popravci i izgradnji puteva doprinosi i rastu tržišta građevinske mehanizacije, posebno u poslednjih šest meseci. Prodavci kažu da se svaka veća investicija odrazi na prodaju, a pored putara građevinske mašine najviše kupuju rudnici i kopovi.

Kako se kreću investicije tako i tržište raste, kažu prodavci mehanizacije. Najviše se prodaju male mašine, vibro-žabe, nabijači, pneumatika, kompresori, a veća mehanizacija poput bagera, buldožera i utovarivača ide nešto slabije jer je velika konkurencija i uvoz polovnih mašina sa tržišta Evropske unije.

- U poslednjih šest meseci oseća se pomak s obzirom na to da je prošla godina bila jedna od najslabijih, konkretno što se tiče prodaje kapitalne mehanizacije – kaže Dejan Stanišić iz „Chikago pneumatic“.

Pored najpoznatijih brendova iz SAD i Evrope kod nas od pre desetak godina prodaje se i kineska mehanizcija koja je većinom proizvod kloniranja ili sklapanja poznatih komponenti renomiranih svetskih proizvođača. Nema razlike u kvalitetu, kažu prodavci, a neki od njih iz Beograda, gde im je centrala, prodaju meahnizaciju u okolnim zemljama.

- Prodali smo oko 400 jedinica najviše u Srbiji, BiH, Makedoniji i Crnoj Gori. Sad smo krenuli i sa hrvatskim tržištem tako da imamo šanse da osvojimo i to tržište – kaže Petar Joković iz „TIJMC Beograd“.

Naši građevinari i rudnici nabavljaju i mehanizaciju koja je vođena satelitima i GPS koordinatama. Direktno sa satelita postavljaju se koordinate, ulazi u projekat i skoro u centimetar rade košuljice za puteve, škarpe, nasipe i sve zemljane radove.

- Korišćenjem GPS telemetrijskih sistema možete uštedeti i više od sto odsto na produktivnosti, brzini i kvalitetu izrađenih projekata – kaže Aleksandar Joksimović iz kompanije „Caterpillar Srbija“.

I naši rudnici kupuju tešku mehanizaciju koja u sebi ima telemetriju. Tako se najbrže i najbolje skidaju slojevi zemlje i dolazi do rude.

Pored bagera i utovarivača koje će kontrolisati programeri, u budućnosti će se pojaviti i damperi koji će rudu prevoziti najbržom i najjeftnijom putanjom bez vozača. Tu su i dronovi koji se koriste u kopanju i eksploataciji rude, ali samo kao izviđači koji tačno mogu da proračunaju zalihe materijala.

 

 
Share |

Komentari: 0

Vezane kategorije


VESTI /iz kategorije/


Anketa

Da li će projekat "Beograd na vodi" značajno pokrenuti građevinarstvo u Srbiji?
Faruk 23.04.2017.
Molim vas recite mi kolika je cjena, unutra...
vladimir 18.04.2017.
jel se to planira da most bude nastavak Mir...
mujo 13.04.2017.
Kada cemo mi da napravimo takav lift.
Mirjana 06.04.2017.
Postovani gospodine Kovacevic, slazem sa ...
Bojan 06.04.2017.
I treba da kosta kad ste dozvolili direktor...