Škola sa nameštajem u zidovima koji podstiče učenje

21.02.2017. | Eleanor Gibson | Dezeen

Žuta „udubljenja“ u zidovima služe da bi se deca igrala tj. da mogu da uđu i tu se smeste ili pređu u drugi deo, a takođe se u okviru njih nalazi i drveni nameštaj koji se izvlači po potrebi. Ova škola koja se nalazi u Madridu osmešljena je tako da u njoj deca kroz igru uče engleski jezik. Projekat je firme Rica Studio.

Lokalne arhitekte iz firme Rica Studio projektovali su vodeću školu za učenje engleskog jezika u Madridu „English for Fun“, s ciljem da kod učenika probude kreativnost i maštu ali i stimulišu svih pet čula.

Slika 1. „English for Fun“ (foto: Miguel de Guzman from Imagen Subliminal, preuzeto sa www.dezeen.com)

Centar koristi „Reggio Emilia“ pristup nastavi za decu koja uče strani jezik. Ova metoda kombinuje samo-vođenu igru, vizualno učenje i izgrađeno okruženje.

Umesto da se koristi odvajanje po liniji hodnika koji prolazi kroz centar škole na učionice sa obe strane, arhitekte su projektovale debele zidove sa prostorom za igru i istraživanje.

Slika 2. „English for Fun“ (foto: Miguel de Guzman from Imagen Subliminal, preuzeto sa www.dezeen.com)

Žute sklopljene čelične ploče čine zidnu konstrukciju. Ističe se veliki broj „udubljenja“ (kutaka) sa staklenim barijerama u koje se deca mogu popeti i na taj način zaviriti u učionice.

Modularni elementi izrađeni su od svetlog  bukovog drveta i nalaze se u prorezima iznad i ispod okvira a koriste se za čuvanje i izlaganje dečijih radova. Ovi „zanimljivi kutkovi“ su otvoreni i ka učionicama i ka hodniku.

Slika 3. „English for Fun“ (foto: Miguel de Guzman from Imagen Subliminal, preuzeto sa www.dezeen.com)

Fotograf i reditelj Miguel de Guzmán snimio je projektni film, koristeći zaustavne i pokretne momente da bi istakao ove funkcije. Obuhvataju decu koja se igraju sa loptom između otvora u zidovima i voze se duž hodnika.

„Cilj je bio da se stvori prostor u duhu avanturističkog igrališta gde su objekti koji ih okružuju ti koji ih podstiču na interakciju i gde se na taj način razvija njihov pun potencijal", rekao je arhitekata.

Slika 4. „English for Fun“ (foto: Miguel de Guzman from Imagen Subliminal, preuzeto sa www.dezeen.com)

„Odgovor je bio da predložimo nešto nalik policama, gde se mogu čuvati svi objekti koji su uključeni u proces igranja i učenja, kao i radovi koje oni stvore i da to bude mesto gde se deca mogu osetiti kao da su deo toga", dodali su.

Arhitekte su takođe osmislile generički modul za nameštaj, tako da se stolice, stolovi i ormari mogu smestiti u okviru zida kada nisu u upotrebi, što omogućava lakše preuređivanje učionica.

U prizemlju se nalaze dve velike učionice sa obe strane ulaznog hodnika i stepeništa.

Žuta oplata pokriva poleđinu zidova učionica, u kojima se nalaze umivaonik i toalet, dok se zavese mogu koristiti za privremenu podelu prostora.

Miguel de Guzmán je stvorio niz neobičnih arhitektonskih filmova u svom studiju Imagen Subliminal, koji vodi u partnerstvu sa Rocío Romerom.

„English for Fun“  je među brojnim školama koje su arhitekte projektovale u cilju interaktivnog uključivanja dece u učenje.

Komentari: 0

Vezane kategorije


TEKSTOVI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


BAN-INOX
BAN-INOX
STARA PAZOVA-NOVI BANOVCI
www.ban-inox.rs

BELI BOR
BELI BOR
VRNJAČKA BANJA-NOVO SELO
www.belibor.rs

Anketa

Da li će projekat "Beograd na vodi" značajno pokrenuti građevinarstvo u Srbiji?
Ovdašnji 23.03.2017.
Odgovor Muji: Da problem odmah personalizu...
mujo 20.03.2017.
Zasto mi ne napravimo tako nesto.
Ognjen 16.03.2017.
Poštovani,
nisu roditelji krivci. Oni ...
Vlada 13.03.2017.
Kada se ne zurim, najednostavnije mi je pre...
Monika 10.03.2017.
Strasno! Svi su mogli u vazduh da odu.