INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Republika Srpska: Bageri probijaju kilometre

17.03.2014. | Novosti

Dolaskom lepšeg vremena i sa prolećnim temperaturama pojačali su se radovi na trasi auto-puta Prnjavor-Doboj, pa je sada na ovom, najvećem gradilištu u Republici Srpskoj, kao u košnici.

Radnici makedonskog "Granita" su se najviše obradovali lepom vremenu.

- Ovde smo skoro godinu dana. Od jula prošle godine radimo na auto-putu. Smešteni smo ovde u Prnjavoru, po kućama, zadovoljni smo svim i ne možemo ni na šta da se požalimo – kaže radnik Dragi Stankovski iz Krive Palanke.

Njegov zemljak Branko Spasovski kaže da se dnevno radi od osam do devet sati, zavisno od vremenskih uslova, a rade sve što im šefovi kažu. Prnjavor im se sviđa, lepo je mesto, a posao je posao, kažu, mora da se radi.

- Prvi put sam na radu u inostranstvu. Malo je daleko od porodice, koja mi nedostaje, ali je dobro raditi ovde, navikli smo se, evo već godinu dana – kaže inženjer "Granita" Igor Atanasovski.

Radovi, u stvari, gotovo da nisu ni prestajali, jer je iza nas izuzetno blaga zima.

- Prioritet do kraja ove godine je nastavak radova na izradi trase auto-puta Doboj-Prnjavor i planiranih objekata, mostova, podvožnjaka, nadvožnjaka, prvenstveno mosta Bosna kod Doboja. Radovi se izvode apsolutno u skladu sa postavljenim rokovima. Ova godina je predviđena za završetak objekata na ovoj deonici i dovršetak trase, a ako uspemo, do kraja građevinske sezone mogli bismo postaviti i prve kilometre asfalta – kaže direktor JP "Autoputevi RS" Dušan Topić.

U ovom preduzeću su sa olakšanjem primili vesti da je Dom naroda Parlamentarne skupštine BiH ratifikovao ugovor o kreditu od 160 miliona evra, koji je ova firma potpisala sa "Evropskom investicionom bankom", za gradnju druge deonice auto-puta od Prnjavora do Banjaluke, odnosno do Mahovljanske petlje.

- Sada, kada je ovaj proces deblokiran, ostaje da ugovor ratifikuje još Predsedništvo BiH, što očekujemo da će se desiti u ovoj sedmici, nakon čega ćemo u narednih nekoliko sedmica potpisati ugovor sa "Granitom" i "Integralom", koji su izabrani za izvođača radova i na drugoj deonici - kaže Topić.

A izvođači radova su spremni. Kažu, samo okrenu mašine u drugom pravcu, prema Banjaluci.

- Mi smo već mobilisani na ovoj trasi i čim potpišemo ugovor, u skladu sa postavljenim rokovima, mi možemo krenuti dalje – kaže direktor "Granita" za BiH Zoran Trajanovski, koji dodaje da je na terenu trenutno oko 170 radnika ove firme. - Zadovoljni smo što smo dobili ovaj posao. Radovi teku normalno. Na našoj deonici zasad nemamo nekih nepredviđenih poteškoća, mada se radi o "neprijatnom" zemljištu, jer su to visokoplastične gline. Međutim, tehnologiju imamo i to rešavamo – kaže Trajanovski.

Predstavnik izvođača radova Edvard Režonja takođe je zadovoljan njihovom dinamikom ističući da je trenutno na terenu oko 500 radnika, a da će ih u "špici" poslova, koja sledi, uskoro biti i oko 900.

- Na trasi je angažovano oko 150 mašina i 200 kamiona, a uskoro ćemo povećati taj broj na 230 mašina, tako da nam je stalno na raspolaganju oko 400 mašina – kaže Režonja.

Meštani okolnih sela, koja se nalaze uz gradilište auto-puta, nisu "najsrećniji".

- Moja kuća je na 150 metara od trase auto-puta. Najviše problema nam zadaje prašina, mogla bi cisterna sa vodom više puta da prođe, kako bi manje bilo prašine – kaže Dragan Starčević iz sela Lužani.

A u "Autoputevima RS" su svesni da će sa intenziviranjem radova kamioni u još većem broju krenuti put lokalnih kamenoloma, zbog čega će i putevi biti pod dodatnim opterećenjem.

- Imali smo uspešan sastanak sa predstavnicima lokalnih mesnih zajednica. Negativni uticaji na okolinu se ne mogu izbeći, ali se mogu smanjiti. Dogovorili smo prvenstveno saniranje lokalnih puteva, na deonicama gde je stanje najlošije, a onda i da se redovnim održavanjem oni zadrže na zadovoljavajućem nivou – kaže Topić.

Rok za završetak radova na obe deonice auto-puta je tri godine, što znači da bi kompletna gradnja auto-puta od Banjaluke do Doboja trebalo da bude završena do sredine 2017.

Objekti

Na deonici auto-puta od Prnjavora do Doboja, koja je u izgradnji, planirana je gradnja ukupno 65 objekta, podvožnjaka, nadvožnjaka, vijadukata, mostova, prolaza i tunela, od kojih je najzahtevniji most Bosna kod Doboja dužine 549 metara.

Ugovor vredan 158 miliona evra

Deonica auto-puta od Prnjavora do Banjaluke (Mahovljanska petlja) duga je 35,3 kilometra, a vrednost ugovorenih radova je 158 miliona evra, uz nešto više od dva miliona evra za nadzor radova, za šta su izabrane dve nemačke firme "Kuk" i "Gaus". Kredit od EIB "težak" je 160 miliona evra, s tim da je EIB odobrila "povlačenje" sredstava do 270 miliona evra, u skladu sa potrebama.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;