"Žeželju" prvi luk za sedam dana

06.02.2014. | Dnevnik

Nakon smirivanja jakog vetra i porasta temperature, na gradilištu železničko-drumskog mosta preko Dunava u Novom Sadu nastavljena je montaža čeličnih elemenata za lukove, koja je bila prekinuta iz bezbednosnih razloga zbog rada na visini.

Direktor projekta izgradnje mosta Srećko Ugrica izjavio je da se sledeće nedelje može očekivati završetak montaže čeličnih elemenata za luk mosta s petrovaradinske strane, za koji nedostaju samo tri elementa, koja bi davno bila spojena da nije bilo vetra.

Da bi dobili na vremenu neophodno je bilo da se mehanizacija za montažu lukova preseli s petrovaradinske strane, gde je jako duvalo, na novosadsku stranu gde je vetar bio slabiji, i tako nastavila montaža luka s te strane Dunava. U planu je da se početkom sledeće nedelje vrate na petrovaradinsku stranu i završe preostala tri elementa, za šta im treba dan-dva.

U toku su i radovi u reci. Učvršćuju se šipovi koje služe za to da bi se keson u kojem će se ispod površine vode obavljati radovi na izgradnji rečnog stuba obezbedio od pritiska vode. Ugrica kaže da bi radovi na obezbeđivanju kesona trebalo da budu gotovi do kraja februara, kada će početi betoniranje rečnog stuba. Najpre se mora očisti mulj s dna reke do temelja starog mosta, porušenog u NATO-ovom bobmardovanju 1999,  koji će poslužiti i kao temelj budućeg. Procenjuje se da se do kraja aprila može očekivati da bude izbetoniran preostali rečni stub do iznad vode (četiri obalna izgrađena su lane), a krajem leta (kraj avgusta-početak septembra) lukovi će se lansirati i navesti s kopna na stubove. Inače, ukupna visina rečnog stuba iznosiće 20 metara, od čega će oko polovina biti u vodi, a polovina iznad nivoa reke i prilikom najvećeg vodostaja da bi lađe mogle prolaziti nesmetano.

Ugovor o izgradnji mosta potpisan je sa špansko-italijanskim konzorcijumom "Azvi-Tadei-Horta-Koslada“ 10. marta 2011, ugovoreni rok za izgradnju bio je 32 meseca, što znači da je radovi trebalo da budu završeni 10. novembra prošle godine. Prvobitno je predviđeno da će izgradnja koštati oko 45 miliona evra, od kojih će EU dati 26,2 miliona, a APV i Novi Sad 19,1 miliona. Očito je da će zbog probijanja rokova cena biti veća.

Prepoznatljiv izgled 

Iako smo više puta pisali o izgledu i karakteristikama budućeg mosta, koji će vizuelno podsećati na stari, mnogi građani se još uvek interesuju za detalje, posebno zato što mediji često navode pogrešne podatke. Srećko Ugrica podseća na to da će most imati duži luk s novosadske strane, od 220 metara, visok 42, a kraći s petrovaradinske, od 180 metara, visok 34. Ukupna dužina mosta biće 474 metra, a širina 30,80 (21 metar unutar lukova za kolovozne trake, dvokolosečnu prugu, pešačke i biciklističke trake). Precizno, širina dva železnička koloseka je 9,20 metara, dva drumska kolovoza 7,50 metara, dve pešačke i biciklističke trake pet metara (sa svake strane po 2,5).

 
Share |

Komentari: 1

Zavarivac 06.02.2014 21.53.28

Svaka cast !!! "Direktor projekta izgradnje mosta Srecko Ugrica izjavio je da se sledece nedelje moze ocekivati zavrsetak montaze celicnih elemenata...." Moja pitanja su sledeca : Da li se moze ocekivati plata do sledece nedelje, konkretno zavarivacima ? Da li se moze ocekivati poboljsanje sto se tice ishrane, jer svakodnevno jedemo ribu i mesni narezak zajedno sa jogurtom i to u prostorijama magacina za odlaganje alata? Smestaj nam je ravan koncentracionom logoru, posteljinu menjaju jednom mesecno, a sto se tice mokrog cvora ( bez grejanja ) udaljen je 50-tak metara od barake na Limanu gde spavamo!!! Radna odela nam nisu menali od kako je pocela izgradnja mosta, sva su izbusena i pocepana i neprekino nas probija vetar i hladnoca i sve to na visino od 40 metara pored Dunava!!! U lukovima u kojima varimo nemamo nikakvu ventilaciju.... Prekovremeni rad nam obracunavaju kao obicne sate.... Sve, apsolutno sve je ravno mizeriji!!! Imate obraza da se hvalite....a KRVAVO zaradjene plate jos uvek kasni!!!!! Katastrofa!!!!!!!

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


PIRAMIDA
PIRAMIDA
SREMSKA MITROVICA
www.piramidasm.rs

BAN-INOX
BAN-INOX
STARA PAZOVA-NOVI BANOVCI
www.ban-inox.rs

SET
SET
ŠABAC
www.set.rs

ENERSET
ENERSET
NOVI BEOGRAD
www.enerset.rs

Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
Bojan 17.09.2020.
Rokovi su prosli...zjape rupe, tu i tamo na...
Andrea 13.09.2020.
Svidja mi se ova ideja ali ne znam koliko j...
Žilijen 09.09.2020.
Da li ima neka informacija o ovom tenderu? ...
Milan 07.09.2020.
Prave prototip koji će moći da skladišti 1k...
Vesna 01.09.2020.
Sadasnji put Paracin-Zajecar-Negotin prolaz...