Novosađani koji žive u blizini gradilišta novog železničko-drumskog mosta preko Dunava, "Žeželjevog" mosta, kao i putnici namernici koji tuda prolaze, već nedelju dana slušaju konstantnu ritmičku buku dum-dum, dum-dum… O čemu se radi?
Direktor projekta izgradnje mosta Srećko Ugrica kaže za naš list da je reč o pobijanju šipova na rečnom stubu broj 3, odnosno postavljanju "ograde" iz koje će se ispumpati voda kada za to dođe vreme da bi se mogao izgradi poslednji stub budućeg mosta. Uprkos hladnom vremenu i lošoj prognozi, sagovornik kaže da prekid radova nije u planu, radiće se i po zimi, ukoliko baš-baš ne bi zamela gradilište, na kojem je trenutno zaposleno oko 240 radnika u dve smene. Oni su i u reci, i na obe strane obale, gde se zavaruju čelični elementi za lukove mosta.
Svakog dana očekuje se raspisivanje tendera za izgradnju pristupnih puteva mostu, za šta je poslednji rok 15. decembar, da bi se iskoristilo 5,5 miliona evra obezbeđenih preko IPA fonda. Za to su stvoreni svi preduslovi jer je Republička vlada prenela u vlasništvo Gradu Novom Sadu parcele koje je bilo neophodno da bi se obezbedila potrebna dokumentacija. Ministar saobraćaja Aleksandar Antić još ranije je poručio da će se za taj posao tražiti kvalitetan izvođač radova da bi se projekat realizovao.
Inače, projekat izgradnje "Žeželjevog" mosta kasni više od 20 meseci, rok je istekao još 10. novembra, a izgradnja rečnog stuba neće biti moguća pre proleća 2014. O tome ko je kriv za toliko kašnjenje međusobno se spore, s jedne strane, izvođač radova, špansko-italijanski konzorcijum "Azvi-Tadei-Horta Koslada", a s druge "Železnice Srbije", kao investitor. Po dosadašnjem razvoju događaja, očito je da će izabrani izvođač radova ostati da završi most, samo javnost očekuje da se utvrdi konačan rok završetka da se nesporazum oko cene zbog toliko utrošenog vremena ne bi produbio.