„Žeželjevi” stubovi još u Dunav nisu zagazili

17.05.2013. | Dnevnik

Izgradnja železničko-drumskog mosta preko Dunava u Novom Sadu na mestu pre 14 godina porušene Žeželjeve lastavice napreduje puževim korakom. Otkako su izgrađena četiri obalna stuba, kao da sve stoji u mestu jer od rečnog stuba još nema ni pomena. Međutim, na gradilištu kažu da baš i nije tako.

Direktor projekta izgradnje mosta Srećko Ugrica objašnjava da se ulažu veliki napori u traženju rešenja za čišćenje dna reke od ogromnih betonskih blokova starog mosta porušenog 1999. u bombardovanju NATO, da bi se na tom mestu mogao graditi novi stub.

- Ronioci svakodnevno rone s broda i istražuju dimenzije preostalih gromada mosta, mere im dužinu i širinu da bi se videlo da li je moguće da se izvuku dizalicom – kaže Ugrica. - Međutim, to je veoma težak i spor posao jer je vidljivost u reci samo dvadesetak centimetara te se dimenzije određuju opipavanjem delova mosta. Od prvobitne namere da se delovi miniraju odustalo se zbog zaštite životne sredine, a u planu je da "Mostogradnja" preostale komade izvadi dizalicom. S novosadske strane rade se šipovi koji će poslužiti za pridržavanje velikog luka koji će delom biti iznad reke, ali većim delom iznad kopna. Kod stuba broj pet s bačke strane počela je izgradnja nasipa i u toku je njegovo zasipanje. Paralelno se montiraju budući lukovi novog mosta – mali s petrovaradinske strane i veliki s novosadske. Pitanje je dana kada će iz Italije stići i poslednji deo za mali luk, a za veliki će svi potrebni elementi biti na gradilištu pre leta.

Sagovornik kaže da bismo do kraja godine mogli imati izgrađen i preostali rečni stub i montirana oba luka. To znači da bi se novi most završio sledeće građevinske sezone 2014. Da podsetimo, prvobitno ugovoreni rok izgradnje je bio kraj ove godine, ali radovi kasne iz brojnih razloga: najpre je kasnio projekat, onda se neplanirano otvorio posao čišćenja zaostalih delova...

Novi most će, da podsetimo, imati pet stubova, četiri obalna i jedan rečni, biće dug 474 metra i širok 30,7, imaće po dva železnička koloseka, drumske saobraćajnice i pešačko-biciklističke staze i dva luka visine 34,37 i 42,74 metra, te mrežaste vešaljke. Manji luk s petrovaradinske strane biće postavljen na rečni stub broj tri i obalni broj dva, a veći takođe na broj tri u sredini reke i obalni broj četiri s novosadske strane.                                                                  

Izgradnju Žeželjevog mosta, vrednog nešto više od 45 miliona evra, zajednički finansiraju Evropska unija, vojvođanska vlada i Grad Novi Sad, dok su "Železnice Srbije" preuzele prava i obaveze investitora izgradnje mosta u ime Srbije.

 
Share |

Komentari: 1

slobodni strelac 21.05.2013 09.16.31

Pa zaboga, izvršite kontrolisano miniranje! A zašto služi vojska koja ima jedinicu za to, na svega 1 kilometar od te pozicije (Rečna flotila i njeni podvodni diverzanti)?!

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Mićo 20.11.2019.
Ko to kaže da je most graditi pored mosta j...
Invekta 18.11.2019.
Odlično rešenje, olakšava posao, a efekti s...
boki 14.11.2019.
kao prvo idealno ravnih dasaka iz paleta je...
Nemanja Rodić 05.11.2019.
Bravo,molim vas da pošaljete ekipu da okrpi...
Maja 19.10.2019.
Gde mogu da nabavim ovakav beton? I po koj...