INFONET-468X60-BANNER

Autoput Beograd - Temišvar: veza između Koridora 10 i Koridora 4

31.10.2011. | R. Dautović | Dnevnik

Autoput od Beograda preko Pančeva i Vršca do Temišvara je deo ambicioznih planova izgradnje novih saobraćajnica u Srbiji. Italijani, koji u Rumuniji imaju više hiljada preduzeća, najviše su zainteresovani za taj putni pravac. Protokol o saradnji putara Srbije i Italije s ciljem izgradnje autoputa potpisan je još pre pet godina kada se to tumačilo kao postavljanje kamena temeljca za budući autoput.

Dnevni list Dnevnik raspitivao se u JP Putevi Srbije u kojoj je fazi izgradnja tog autoputa i kada bi se mogao realizovati projekat koji je zamišljen kao poprečna veza Koridora 10 s Koridorom 4 koji prolazi kroz Mađarsku, Rumuniju, Bugarsku i Grčku, kao i u kakvom je stanju postojeća saobraćajnica.

U preduzeću Putevi Srbije navode da je izgradnja ove deonice predviđena Strategijom razvoja železničkog, drumskog, vodnog, vazdušnog i intermodalnog saobraćaja od 2008. do 2015, a nalazi se i na listi projekata koji su ušli u usvojeni Generalni master-plan razvoja saobraćaja u Srbiji. Vrednost izgradnje 92km autoputa Beograd–Pančevo–Vršac procenjena je na 570 miliona evra investicionim programom za saobraćajni sektor u periodu od 2009. do 2027. godine.
 
Deonica Beograd–Pančevo izgrađena je kao autoputni profil još do 2002, a godinu kasnije počela je priprema dokumentacije za spajanje obilaznice oko Beograda, i to od Bubanj Potoka do Vinče, s novim železničko-drumskim mostom preko Dunava. Pomoću kredita evropskih banaka u vrednosti od oko 15 miliona evra, od 2004. do 2006. godine, rehabilitovane su deonice puta od Pančeva do Vršca u magistralni pravac širine 7m. U toku je izgradnja obilaznice oko Vršca duga 8km, koja je sastavni deo budućeg autoputa.
 
Još 1975. godine, državni put M-1.9 od Beograda preko Pančeva i Vršca do Vatina, tj. jugoslovensko-rumunske državne granice, proglašen je Evropskim sporazumom o glavnim međunarodnim saobraćajnim pravcima za deonicu evopske saobraćajnice E-70, koja se proteže od Italije preko Slovenije i Hrvatske ide kroz Srbiju preko Vršca za Temišvar, Krajovu i Bukurešt, sve do Varne i Ptija.

Zbog saobraćajne veze nekoliko država i spoja dva velika evropska koridora, deonica od Beograda do Vatina, odnosno srpsko-rumunske granice, uneta je Studijom infrastrukture regiona Balkana u prioritete, koje je 2003. godine finansirala Evropska komisija u okviru zajedničke pomoći u rekonstrukciji, razvoju i stabilnosti regiona. Iako postojeća magistrala dobro služi, daleko je i 2015. godina, a kamoli 2027, do kada bi trebalo da se izgradi pun profil autoputa.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;