Autoput od Beograda preko Pančeva i Vršca do Temišvara je deo ambicioznih planova izgradnje novih saobraćajnica u Srbiji. Italijani, koji u Rumuniji imaju više hiljada preduzeća, najviše su zainteresovani za taj putni pravac. Protokol o saradnji putara Srbije i Italije s ciljem izgradnje autoputa potpisan je još pre pet godina kada se to tumačilo kao postavljanje kamena temeljca za budući autoput.
Dnevni list Dnevnik raspitivao se u JP Putevi Srbije u kojoj je fazi izgradnja tog autoputa i kada bi se mogao realizovati projekat koji je zamišljen kao poprečna veza Koridora 10 s Koridorom 4 koji prolazi kroz Mađarsku, Rumuniju, Bugarsku i Grčku, kao i u kakvom je stanju postojeća saobraćajnica.
U preduzeću Putevi Srbije navode da je izgradnja ove deonice predviđena Strategijom razvoja železničkog, drumskog, vodnog, vazdušnog i intermodalnog saobraćaja od 2008. do 2015, a nalazi se i na listi projekata koji su ušli u usvojeni Generalni master-plan razvoja saobraćaja u Srbiji. Vrednost izgradnje 92km autoputa Beograd–Pančevo–Vršac procenjena je na 570 miliona evra investicionim programom za saobraćajni sektor u periodu od 2009. do 2027. godine.
Deonica Beograd–Pančevo izgrađena je kao autoputni profil još do 2002, a godinu kasnije počela je priprema dokumentacije za spajanje obilaznice oko Beograda, i to od Bubanj Potoka do Vinče, s novim železničko-drumskim mostom preko Dunava. Pomoću kredita evropskih banaka u vrednosti od oko 15 miliona evra, od 2004. do 2006. godine, rehabilitovane su deonice puta od Pančeva do Vršca u magistralni pravac širine 7m. U toku je izgradnja obilaznice oko Vršca duga 8km, koja je sastavni deo budućeg autoputa.
Još 1975. godine, državni put M-1.9 od Beograda preko Pančeva i Vršca do Vatina, tj. jugoslovensko-rumunske državne granice, proglašen je Evropskim sporazumom o glavnim međunarodnim saobraćajnim pravcima za deonicu evopske saobraćajnice E-70, koja se proteže od Italije preko Slovenije i Hrvatske ide kroz Srbiju preko Vršca za Temišvar, Krajovu i Bukurešt, sve do Varne i Ptija.
Zbog saobraćajne veze nekoliko država i spoja dva velika evropska koridora, deonica od Beograda do Vatina, odnosno srpsko-rumunske granice, uneta je Studijom infrastrukture regiona Balkana u prioritete, koje je 2003. godine finansirala Evropska komisija u okviru zajedničke pomoći u rekonstrukciji, razvoju i stabilnosti regiona. Iako postojeća magistrala dobro služi, daleko je i 2015. godina, a kamoli 2027, do kada bi trebalo da se izgradi pun profil autoputa.