Verovali ili ne, vrpca se može preseći i da bi se označio početak radova iako se ne tako retko dogodi da realizacija istog projekta kasni nekoliko godina. Otvaranje mostova i fabrika, puteva i deonica puteva, sajmova i izložbi, parada i vašara, vrtića i škola, trafo-stanica samo su deo široke lepeze otvaranja koje političarima tradicionalno služi u svrhu političke kampanje.
Par meseci pred izbore, otvaranja postaju gotovo svakodnevna. Političari se sa šlemovima na glavama, okruženi svitom saradnika i simpatizera šepure pred kamerama raznih televizija i objektivima fotoreportera. Apsolutni rekorder kada je reč o otvaranju je Bojan Pajtić, predsednik Izvršnog veća Vojvodine.
Stručnjak za odnose s javnošću i direktor PR agencije Pragma Cvijetin Milivojević kaže da iskustvo višestranačja u Srbiji pokazuje da iako većina građana ne veruje u manifestacije čiji su glavni akteri političari, većina ih s radošću dočekuje, kao i da sve kampanje od 1991. do danas izgledaju preslikano.
"Predsednik države otvara aerodrom koji će tek na proleće stvarno biti otvoren, otvara most u Beškoj preko kojeg će saobraćaj krenuti takođe na proleće. Slika se na mostu preko Ade a da se otvaranje stvarno nije dogodilo", objašnjava Milivojević dodajući da zato i ne čudi što primer predsednika stranke sledi i premijer Vojvodine. On navodi loš primer autoputa Beograd - Subotica koji je u raznim fazama svog nastanka otvaran, kako kaže, 50 puta, a da ni dan-danas nije u potpunosti i na pravi način završen.