Odbornici Skupštine grada Beograda prihvatili su informaciju o realizaciji projekta Beogradski metro i Memorandum o razumevanju kojim će biti definisana saradnja između Beograda i francuskog preduzeća Alstom Transport na izgradnji metroa. Na osnovu Memoranduma, Grad će sa francuskom kompanijom Egis Rail (Ižis) zaključiti ugovor o izradi studije izvodljivosti za izgradnju prve linije metroa od Ustaničke ulice do Zemuna, koja bi prema najavama, trebala da bude završena 2017. godine.
Gradonačelnik Dragan Đilas je rekao da će okvirna vrednost izgradnje metroa biti poznata tek pošto bude gotova studija izvodljivosti i da glavni grad ima kapacitete da finansira izgradnju podzemne železnice.
Đilas je na kraju rasprave u Skupštini grada odbacio primedbe opozicije o novom zaduživanju Beograda zbog metroa, navodeći da Beograd nema problema da vraća kredite koje je uzeo. "Moj plan je, i nadam se da ću za to imati podršku i ove i naredne skupštine, da finansiranje beogradskog metroa bude samo posao Beograda i Beograđana", kazao je Đilas.
Odbornici Skupštine grada Beograda bili su saglasni da je Beogradu neophodan metro, s tim da su se odbornici opozicionih stranaka protivili predloženom rešenju za metro, jer ga smatraju skupim i nedovoljnim za višemilionski grad. Odbornik Andreja Mladenović istakao je da se svi slažu da treba da postoji metro, ali da će se grad predloženim projektom još više zadužiti, a neće dobiti dobar metro.
Dejan Ranđić je ocenio da niko nema razloga da ne prihvati projekat o metrou. Predsednik Skupštine grada Aleksandar Antić je naglasio da Beograd mora da počne da razmišlja o svom razvoju "da ne bi postao dvomilionska neuređena palanka".
"Apelujem na sve odbornike da ovo bude zajednički projekat i da jednog dana, kada bude završen, kažemo da smo svi bili deo priče koja je rešila problem saobraćaja u Beogradu", naglasio je Đilas.
Prema njegovim rečima, najvažnije u Memorandumu jeste spremnost Francuske da sa tri miliona evra finansira izradu studije o izvodljivosti izgradnje metroa. "Postavili smo naše uslove jer nećemo da na osnovu te donacije neko sebi obezbedi siguran posao u izgradnji metroa", rekao je gradonačelnik i naveo da Memorandum o razumevanju Srbije i Francuske predviđa tri mogućnosti finansiranja izgradnje metroa, među kojima je, prema rečima Đilasa, koncesija najpovoljnija. Gradonačelnik je, međutim, ukazao da u tom pogledu nije optimista zbog svetske ekonomske krize.
Druga mogućnost jeste da Francuska, uz ulog od 500 miliona evra, finansira građevinske radove, dok je treća, najrealnija, da, ukoliko bude postignut dogovor sa Francuskom o ceni vozova i elektroopreme, Srbija, uz kredit od 150 miliona evra, sama izabere izvođače građevinskih radova.
Đilas je naveo da su okvirne trase metroa poznate, ali da će posle izrade studije izvodljivosti biti precizirani svi detalji prve linije - od granice Novog Beograda i Zemuna do kraja Bulevara kralja Aleksandra.