INFONET-468X60-BANNER

SFSOPLATE-970X250-BANNER

Beogradski metro - Od Zvezdare do Zemuna za 26 minuta

20.07.2010. | Politika

Prva podzemno-nadzemna trasa Beogradskog metroa od Ustaničke ulice do Ulice Aleksandra Dubčeka (Tvorničke) u Zemunu biće duga 15 kilometara, a gradnja će koštati oko 375 miliona evra, piše danas "Politika". Ističući da Beograd nikada nije bio bliži dobijanju metroa, taj beogradski dnevni list najavljuje da će se kompozicije kretati prosečnom brzinom od 28,2 kilometara na sat, što znači da će putovanje od prve do poslednje stanice trajati 26 minuta.

Posao vredan blizu milijardu evra dobiće francuske kompanije, a izvesno je da će se francuski projektanti opredeliti za trasu od Ustaničke do Aleksandra Dubčeka (Tvorničke).

Valja sačekati poslednju reč stručnjaka kompanija "Ežis" i "Alstom", kojima je poverena izrada projekta i master plana, o čemu će ugovor biti potpisan 1. septembra.

Beogradski metro biće nezavisan šinski sistem, a prema analizi domaćih stručnjaka, predvidjeno je da ima tri linije i da mreža bude duga oko 36 kilometara sa 55 stanica.

Prva trasa od Ustaničke do odredišta u Zemunu, duga 15 kilometara, koštala bi oko 375 miliona evra, smatraju stručnjaci Direkcije za gradjevinsko zemljište i izgradnju Beograda.

Za deonice bi bilo utrošeno oko 130 miliona evra, odnosno 67 u starom delu grada, a 63 u Novom Beogradu, a za podzemne stanice i stajališta oko 170 miliona evra, dok bi novi most preko Save, namenjen isključivo prolasku kompozicija metroa, koštao 20 miliona evra.

Za izgradnju depoa u Novom Beogradu trebalo bi 17 miliona evra, a za napajanje električnom energijom, signalizaciju i komunikacije utrošilo bi se više od 38 miliona evra. Linija 1 (Ustanička - Aleksandra Dubčeka), duga 15 kilometara, gradila bi se u dve etape i posle izgradnje te trase nastavila bi se izgradnja te linije do Bloka 45.

Putnicima bi od Ustaničke do Trga Republike bilo potrebno 12, a od Vukovog spomenika do Aleksandra Dubčeka 17 minuta.

U zavisnosti od predloga francuskih stručnjaka i dogovora sa predstavnicima grada, biće odlučeno gde će biti glavna stanica, a kandidati su Trg Nikole Pašića i Trg Republike, s tim što ova druga lokacija ima blagu prednost.

Izgradnjom metroa bio bi izmešten autobuski terminus sa Zelenog Venca i Brankov most bio bi rasterećen, a gotovo je sigurno da će se pribeći plitkom ukopavanju podzemnih "tuba" za kretanje kompozicija, za razliku od ranijih poniranja na 30 do 40 metara ispod zemlje.

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Saša Levi 24.11.2024.
Veseli me da će “Linearni grad” koji su prv...
Nenad 13.11.2024.
Lepa je ta inicijattiva. Da vidim kakva e b...
Ilija Čvorović 29.10.2024.
Ništa bez garaže
Aleksandra Nikolic 20.10.2024.
Tekst je iz 21. godine, sada je oktobar 24....
Aca 14.09.2024.
Dovoljno je voziti se Bulevarom od Kaluđeri...

;