INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Podzemna garaža na četiri nivoa sa zelenim krovom u centru Beograda

29.10.2020. | I. M. | eKapija

Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove Grada Beograda oglasio je javnu prezentaciju urbanističkog projekta za izgradnju podzemne javne garaže u Vlajkovićevoj ulici. Zona u kojoj je planirana izgradnja javne podzemne garaže nalazi se ispod uređene parkovske površine, na prostoru između zapadnog krila objekta Narodne skupštine i Vlajkovićeve ulice, Trga Nikole Pašića i Kosovske.

Kako se navodi u dokumentaciji, planirana je izgradnja četiri podzemne etaže. Kapacitet garaže je 284 parking mesta, ukupne bruto površine 10.000m². Osim površina za parkiranje putničkih automobila, u sklopu garaže je predviđeno parkiranje 40 bicikala i motocikala, punjači za električna vozila, službene, pomoćne i tehničke prostorije

Podzemna garaža sa zelenim krovom na četiri nivoa u centru Beograda

 Projektovani izgled podzemne garaže (Foto: Centar za planiranje urbanog razvoja CEP/ Urbanistički projekat)

Planirana su dva kolska pristupa garaži - ulaz u Vlajkovićevoj i izlaz u Kosovskoj ulici. Kolski ulaz u garažu je jednosmeran iz Vlajkovićeve ulice, a izlaz iz garaže je u Kosovsku ulicu i takođe je jednosmeran. Rampe za ulaz, odnosno izlaz imaju po dve saobraćajne trake i po dva uređaja za kontrolu pristupa (na svakoj saobraćajnoj traci).

Pešački pristupi garaži planirani su na ulazu iz Vlajkovićeve ulice i u sklopu javnih površina na krovu garaže u skladu sa dominantnim pešačkim tokovima.

Nadzemni nivo planirane podzemne garaže usklađen je sa nivelacijom obodnih zelenih i pešačkih površina. Zadržavaju se postojeći pešački pravci, kao i plato na nivou krova prve podzemne etaže.

Projektovan je i zeleni krov garaže, koji će bit uređen kao zelena površina i oblikovan u skladu sa ambijentom preostalog dela parka, kao zaštićene okoline kulturnog dobra. Predviđeno je delimično vraćanje u prvobitno stanje postojeće zelene površine, uz manje intervencije u okviru parternog uređenja, kao što su: preoblikovanje postojećeg platoa, popločavanje platoa i pešačkih staza zastorom visoke reprezentativnosti (granitne ploče), ozelenjavanje, osvetljenje, opremanje elementima urbanog mobilijara, sve u cilju poboljšanja estetskih i funkcionalnih karakteristika prostora.

Podzemna garaža sa zelenim krovom na četiri nivoa u centru Beograda

 Projektovani izgled podzemne garaže (Foto: Centar za planiranje urbanog razvoja CEP/ Urbanistički projekat)

Nivo podrum 0 (kota 114,65mnv) - Na ovoj etaži su predviđene službene prostorije, prostorija za naplatu karata, toaleti za posetioce, prostorija za parkiranje bicikala kao i dvosmerna rampa, koja povezuje ovaj nivo sa Vlajkovićevom ulicom i sa etažom podrum –1. Takođe, na ovom nivou su predviđene automatske rampe za kontrolu pristupa, tehničke prostorije, kao i stepeništa i stepenište za vatrogasni pristup.

Nivo podrum –1 (kota 111,50mnv) - Na ovoj etaži je projektovan garažni prostor, stepeništa, lift i stepenište za vatrogasni pristup. U garažnom prostoru se nalaze 93 PM, od kojih su 6 PM za osobe sa invaliditetom. Kolska veza sa ostalim etažama se ostvaruje pomoću dve rampe, ulazne i izlazne. Ulazna rampa sa po dve vozne trake povezuje ovaj nivo sa nivoima podrum 0 i podrum –2. Rampa za izlaz sa dve vozne trake povezuje ovaj nivo sa Kosovskom ulicom i sa nivoom podrum –2.

Nivo podrum –2 (kota 108,35mnv) - Na ovoj etaži je projektovan garažni postor, stepeništa, lift i stepenište za vatrogasni pristup. U garažnom prostoru se nalaze 93 PM, od kojih su 6 PM za osobe sa invaliditetom. Kolska veza sa ostalim etažama se ostvaruje pomoću dve rampe (uzlazno /silazne), svaka sa po dve vozne trake, koje povezuju ovaj nivo sa nivoima podrum –1 i podrum –3.

Nivo podrum –3 (kota 105,20mnv) - Na ovoj etaži je projektovan garažni prostor, stepeništa, lift i stepenište za vatrogasni pristup. U garažnom prostoru ove etaže se nalazi 98 PM, od kojih su 3 PM za osobe sa invaliditetom. Kolska veza sa gornjim etažama se ostvaruje pomoću dve rampe (uzlazno /silazne), svaka sa po dve vozne trake, koje povezuju ovaj nivo sa nivoom podrum –2.

Investitor je CSI Parking Investment DOO, a nosilac izrade urbanističkog projekta Centar za planiranje urbanog razvoja CEP.

Javna prezentacija trajaće od 5. do 12. novembra 2020. godine.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;