Tunel u sklopu nove železničke pruge Stara Pazova – Novi Sad

03.09.2019. | Gradjevinarstvo.rs

Tunel Čortanovci postaće deo novog železničkog koloseka od Stare Pazove do Novog Sada na pruzi Beograd-Budimpešta, na kojoj će vozovi moći da razviju brzinu do 200km/h.

Pripremni radovi na izgradnji dvokolosečnog železničkog tunela Čortanovci započeti su avgusta 2017. Grade se dve tunelske cevi, obe dužine od po 1,1km, kao i vijadukt dužine 2,9 kilometara, koji predstavljaju dva najsloženija železnička objekta na toj trasi.

Tunel u sklopu nove železničke pruge Stara Pazova – Novi Sad, projektovana za brzine do 200km/h

Tunel Čortanovci

Tunel se probija na zatvoren način, uz primenu NATM (nova austrijska tunelska metoda) tehnologije, koja je, kao metoda iskopa, prilagodljiva čestim promenama geoloških i geomehaničkih uslova na čelu iskopa. Radovi se izvode paralelno na oba portala tunela u dve cevi.

Specijalna PERI čelična oplatna kolica dužine 12m sa pratećom opremom za podešavanje i pokretanje pomoću hidrauličnog motora, koja se koriste za izgradnju tunelskih cevi, primenjena su po prvi put u Srbiji.

Tunel u sklopu nove železničke pruge Stara Pazova – Novi Sad, projektovana za brzine do 200km/h

Tunel Čortanovci

Shodno specifičnosti projekta bilo je potrebno predvideti, u slučaju potrebe, mogućnost razdvajanja kolica na dva nezavisna segmenta od po 6m. Za armiračke i hidroizolaterske radove je napravljena pokretna skela dužine 12m od elemenata PERI UP FLEX sistema. Ni tunelska kolica niti armiračka skela nisu smeli biti prepreka unutrašnjem transportu za potrebe iskopa i izvoženja materijala, za šta je uzet u obzir odgovarajući slobodan profil za prolaz kamiona i mašina za iskope.

Pažljivo projektovano tehničko rešenje omogućava brzo pomeranje kolica na sledeći takt betoniranja, kao i efikasno i precizno podešavanje oplate u položaj za betoniranje. Svim ključnim elementima sistema upravlja sa centalizovanog mesta pomoću sistema komandnih ručica. Klijent je na ovaj način dobio pouzdano rešenje kojim je postigao značajne uštede u vremenu potrebnom za izvođenje ciklusa betoniranja.

 
Share |

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
Jugoslav 26.05.2020.
Poštovani, Sve ovo je dobro i lepo objašnj...
Milan 18.05.2020.
Koja je preporucena debljina osb ploce kad ...
Darko 11.05.2020.
Još jedan razlog više da se pravi autoput R...
Шумадинац 11.05.2020.
И тако сваке године по 10 дана? Занимљив си...
Milan 07.05.2020.
Kome ili gde se javiti za obuku i materijal...