INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Raspisana još dva tendera vezana za izgradnju Beogradskog metroa

05.08.2019. | M. Radonjić | Blic

Grad Beograd, odnosno JKP Beogradski metro i voz, raspisali su još dva tendera vezana za izgradnju Beogradskog metroa. Prvi je vezan za izradu elaborata zaštite životne sredine za koridor planirane dve linije metroa, a drugi za izradu geotehničkog elaborata.

Prvo će se graditi prva faza prve linije BG metroa koja će ići od Železnika do Karaburme. Biće dugačka 16,7 kilometara i imaće 18 stanica. Ona bi, kasnije, bila produžena do Mirijeva.

- Prva faza obuhvata 2,4 kilometara deonica po zemlji sa tri stanice, 2,8 kilometara deonice plitko ispod zemlje sa dve stanice i 11,5 kilometara deonice duboko ispod zemlje (tunelski) sa 13 stanica - stoji u konkursnoj dokumentaciji uz napomenu da se geotehnička dokumentacija radi za potrebe Idejnog projekta za izgradnju prve faze prve linije metroa.

Ilustarcija (www.pixabay.com)

Ovo se poklapa sa onim što je Stanko Kantar, prvi čovek JKP Beogradski metro i voz, ispričao za Blic pre nekoliko meseci.

- Neki bi rekli da je ovo „teški”, ali mislim da je mnogo bolje reći nezavistan metro, a to znači da nema ukrštanja u nivou sa drumskim saobraćajem. Iznad zemlje će ići nekih 2,5 kilometra - rekao je Kantar.

Detaljna ispitivanja biće sprovedena kako bi se utvrdila svojstva terena i stenskih masa, kao i stvorenih uslova na terenu koji će se ostvariti pri realizaciji metro sistema. Ko pobedi na tenderu, tokom istraživanja moraće da obuhvati analizu stanja terena sa osnovnom trasom i koridorom u širini od 100 metara, odnosno 50 levo i 50 metara desno od osovine trase.

- Dubine istražnih bušotina moraju biti minimum 10 metara ispod donje kote tunelske konstrukcije deonica metroa, a na lokacijama gde su planirane stanice metroa, minimalno 15 metara - stoji u tenderskoj dokumentaciji.

Nadležni traže i da se posebno obrati pažnja na nivoe podzemnih voda između desne obale Save ili Dunava i trase metroa.

Ovo, međutim, nisu prva ispitivanja koja se rade na trasi metroa.

- Urađena je analiza sastava tla na deonici na kojoj će ići prva faza metroa, od Železnika do Karaburme. Pokazalo se da imamo različite sastave tla što otežava posao, jer je potrebna specijalna TBM mašina koja može da radi i u kamenu i u rastresitom, podvodnom tlu - rekao je Stanko Kantar, direktor JKP Beogradski metro i voz.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;