INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Napreduju radovi na vijaduktu na pruzi Beograd–Budimpešta

03.09.2018. | RTS

Preduzeće RŽD International završilo je betoniranje prvog stuba dvokolosečnog vijadukta u plavnom delu Dunava deonice Stara Pazova–Novi Sad, na budućoj brzoj pruzi Beograd–Budimpešta, i već pristupa izgradnji prvog ankernog stuba.

Ukupna dužina ovog jedinstvenog železničkog dvokolosečnog mosta u Srbiji, koji se sastoji od šest delova, dostiže tri kilometra.

Projektom je predviđena ukupna ugradnja 59 stubova, od kojih će se tri nalaziti u centralnim delovima najdužih raspona mosta koji iznose 600 metara, precizira se u saopštenju RŽD-a.

Visina pojedinih stubova dostiže 24 metra, što se može uporediti sa visinom sedmospratne zgrade. Deo vijadukta se nalazi na kosini i iz tog razloga, kako bi se obezbedila sigurnost građevine za vreme njene izgradnje i korišćenja, predviđeno je da se ugradi 20 zaštitnih konstrukcija.

Ilustracija (www.pixabay.com)

Radovi na objektu započeti su u novembru prošle godine, a već u decembru su bili izrađeni prvi bušeni šipovi koji će postati temelj za čitavu konstrukciju.

Do sada je već ugrađeno 1.115 od 1.450 šipova, potrebnih za temelj mosta i zaštitne konstrukcije. Svaki šip prečnika od 1,2 do 1,5 metara ulazi u tlo na dubinu do 30 metara i formira pouzdan temelj za čitavu građevinu.

Projektovanje, kao i istraživanja sproveo je srpski Saobraćajni institut CIP.

Kontrolu kvaliteta građevinskih konstrukcija na osnovu više od 10 parametara redovno obavljaju nezavisni stručnjaci, nadzorni organi i akreditovane laboratorije, kako u uslovima proizvodnje, tako i neposredno na gradilištu. Kontrolna ispitivanja vrše se i uz direktno učešće predstavnika projektanta.

Osim toga, kompanija RŽD International je zajedno sa investitorom, preduzećem Infrastruktura železnice Srbije a.d., organizovala dodatna lokalna inženjersko-geološka istraživanja.

Posle završetka radova koji je predviđen za 2021. godinu, novi vijadukt, izgrađen uz primenu naprednih građevinskih tehnologija, omogućiće povećanje brzina kretanja vozova na deonici od 80 do 200 km/č, prvenstveno zbog poravnanja trase.

RŽD International izvodi velike radove na izgradnji vijadukta u 59. kilometru deonice Stara Pazova–Novi Sad i tunela Čortanovci u okviru Aneksa 3.1, uz osnovni Ugovor za izgradnju i modernizaciju železničke infrastrukture Srbije.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;