Radovi na izgradnji autobuske stanice na Novom Beogradu

22.06.2018. | Beobuild

Rušenjem Lastine stanice počelo je izmeštanje velikih autobuskih terminala iz Savskog amfiteatra. Sve bi bilo dobro da stvari nisu išle pogrešnim redosledom - prvo je srušena stanica pa se tek onda krenulo u razradu alternative. Beograd je prihvatio obaveze da u kratkom roku ukloni celokupni autobuski saobraćaj iz Savskog amfiteatra, praktično kao da je nova stanica već izgrađena. Da bi se izbegao potpuni kolaps prionulo se realizaciji nekoliko brzih i jeftinih rešenja, koja bi donekle trebala da amoritizuju negativne posledice loše organizacije. Deo saobraćaja premešten je na novi Lastin terminal na Voždovcu, gde putnici i dalje imaju puno problema zbog slabe opremljenosti i veza javnog prevoza. Drugi privremeni objekat koji bi trebao da preuzme deo saobraćaja sa BAS-a gradi se na Novom Beogradu u bloku 42. Njegova izgradnja počela je u martu, a rok za završetak je u julu ove godine.

Montažni objekat ukupne kvadrature od oko 1000m² zapravo predstavlja samo vezni aneks integrisanog kompleksa autobuske i železničke stanice. Nalazi se ispod konstrukcije vijadukta UMP-a, a unutrašnjost mu je prilagođena osnovnoj staničnoj funkciji i prihvatu putnika. Do sada je završeno betoniranje temelja budućeg objekta i postavljena je čelična rešetka noseće konstrukcije. Na prostoru nekadašnjeg parkinga prekoputa OTC-a biće formiran plato za perone, kao i prostor za parking vozila i njihovo manevrisanje. Rok za završetak ovog platoa je jesen naredne godine, ali za sada nisu primetni značajniji radovi na ovom delu.

Ovo bi ipak trebala da bude samo prva faza u izgradnji nove autobuske stanice, pošto kapacitet aneksa nije ni privremeno rešenje. Autobuskoj stanici potrebno je poslovnih kvadrata za stotine zaposlenih, da ne govorimo o uslugama i komercijalnim delatnostima za putnike i njenu ekonomsku održivost. Kako će biti izvedena ova tranzicija, teško je i zamisliti u našim okolnostima. Vidimo kako se loše i neplanski rešava pitanje Glavne železničke stanice, tako da i u ovom slučaju treba očekivati samo polovična i prelazna rešenja. To potvrđuju i jako mala sredstva odvojena za ovu namenu, pa će u prvoj fazi na stanicu biti potrošeno samo 4 miliona evra, od čega jedan million ide na izgradnju aneksa.

 
Share |

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Mićo 20.11.2019.
Ko to kaže da je most graditi pored mosta j...
Invekta 18.11.2019.
Odlično rešenje, olakšava posao, a efekti s...
boki 14.11.2019.
kao prvo idealno ravnih dasaka iz paleta je...
Nemanja Rodić 05.11.2019.
Bravo,molim vas da pošaljete ekipu da okrpi...
Maja 19.10.2019.
Gde mogu da nabavim ovakav beton? I po koj...