INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Radovi na izgradnji autobuske stanice na Novom Beogradu

22.06.2018. | Beobuild

Rušenjem Lastine stanice počelo je izmeštanje velikih autobuskih terminala iz Savskog amfiteatra. Sve bi bilo dobro da stvari nisu išle pogrešnim redosledom - prvo je srušena stanica pa se tek onda krenulo u razradu alternative. Beograd je prihvatio obaveze da u kratkom roku ukloni celokupni autobuski saobraćaj iz Savskog amfiteatra, praktično kao da je nova stanica već izgrađena. Da bi se izbegao potpuni kolaps prionulo se realizaciji nekoliko brzih i jeftinih rešenja, koja bi donekle trebala da amoritizuju negativne posledice loše organizacije. Deo saobraćaja premešten je na novi Lastin terminal na Voždovcu, gde putnici i dalje imaju puno problema zbog slabe opremljenosti i veza javnog prevoza. Drugi privremeni objekat koji bi trebao da preuzme deo saobraćaja sa BAS-a gradi se na Novom Beogradu u bloku 42. Njegova izgradnja počela je u martu, a rok za završetak je u julu ove godine.

Montažni objekat ukupne kvadrature od oko 1000m² zapravo predstavlja samo vezni aneks integrisanog kompleksa autobuske i železničke stanice. Nalazi se ispod konstrukcije vijadukta UMP-a, a unutrašnjost mu je prilagođena osnovnoj staničnoj funkciji i prihvatu putnika. Do sada je završeno betoniranje temelja budućeg objekta i postavljena je čelična rešetka noseće konstrukcije. Na prostoru nekadašnjeg parkinga prekoputa OTC-a biće formiran plato za perone, kao i prostor za parking vozila i njihovo manevrisanje. Rok za završetak ovog platoa je jesen naredne godine, ali za sada nisu primetni značajniji radovi na ovom delu.

Ovo bi ipak trebala da bude samo prva faza u izgradnji nove autobuske stanice, pošto kapacitet aneksa nije ni privremeno rešenje. Autobuskoj stanici potrebno je poslovnih kvadrata za stotine zaposlenih, da ne govorimo o uslugama i komercijalnim delatnostima za putnike i njenu ekonomsku održivost. Kako će biti izvedena ova tranzicija, teško je i zamisliti u našim okolnostima. Vidimo kako se loše i neplanski rešava pitanje Glavne železničke stanice, tako da i u ovom slučaju treba očekivati samo polovična i prelazna rešenja. To potvrđuju i jako mala sredstva odvojena za ovu namenu, pa će u prvoj fazi na stanicu biti potrošeno samo 4 miliona evra, od čega jedan million ide na izgradnju aneksa.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;