Veza savske i dunavske padine

17.01.2018. | Beobuild

Ove nedelje na javnom uvidu pojavio se plan detaljne regulacije tunelske veze koja će spojiti savsku i dunavsku padinu. U međuvremenu odlučeno je da se ide na drugu varijantu trase, što je bila najbolja odluka u datim uslovima. Ovaj tunel je komplementaran sa planovima gradnje Novog savskog mosta, odnosno jedan od važnih preduslova za buduću funkcionalnost saobraćajne infrastrukture u zoni „Beograda na vodi”. U saobraćajnom smislu, novi most i tunel činiće tranzitnu alternativu najačoj gradskoj magistrali, Brankova-Terazijski tunel-Dečanska-Bulevar despota Sefana. Tako će biti omogućeno rasterećenje od tranzitnog saobraćaja, koji čini preko 10% ukupnog i njegovu redistribuciju sa Brankovog mosta na Novi savski.

Planirani tunel sastojaće se od dve odvojene tunelske cevi, čime se umanjuje pomeranje tla na relativno nestabilnom terenu. Ukupna dužina svake tunelske cevi je 1.993 metara, sa ulaznim portalima od 45 metara na savskoj i 124 metara na dunavskoj strani. Ukupna širina tunelskog profila je 9.56 metara, od čega će kolovoz biti 7,7 metara a obostrane servisne staze po 0,93 metara.

Na dunavskoj strani, u zoni Bulevara despota Stefana planiran je otvoreni iskop od 300-400 metara sa prilaznim rampama pod nagibom od 4%. Posao iskopa je dosta komplikovaniji na savskoj padini, pošto se radi o klizištima na kojima se nalazi širok prostor brojnih spomeničkih vrednosti. Tu se pre svega misli na Savamalu i Terazije, a za potrebe gradnje ovog tunela biće potrebno raščišćavanje svih objekata na potezu od Ulice Gavrla Principa do Ulice kraljice Natalije, uključujuci i Park Luke Ćelovića. Na prostoru sadašnjeg parka planirana je prilazna saobraćajnica sa po dve trake po pravcu, svaka širine 3,5 metara, razdelni pojas i obostrane pešačke staze širine 2,5 metara.

Dok Beograd ovim projektom gubi Park Luke Ćelovića, pozitivan aspekt dolazi iz činjenice da će kao posledica tunela biti moguće proširiti Terazijsku terasu. Za potrebe zaštićene zone ulaznog portala kod Kameničke ulice biće oslobođen čitav blok od Lomine do Kraljice Natalije. Tu će nastati veliki slobodan prostor zabranjen za gradnju, tj. idealan za novi gradski park.

Uticaj ovog projekta na životnu okolinu nije zanemarljiv – naprotiv, dok će prostorno rešenje izmeniti lice ovog dela Savamale. Ipak, ovaj tunel značiće mnogo u gradu koji nema efikasan i kapacitetan javni prevoz. Računa se na ubrzanje tokova saobraćaja i skraćivanje putovanja za 10% na ovom potezu. Izgradnja ovog tunela je značajan, ali i prilično zahtevan projekat. Procenjeno je da bi njegova gradnja iznosila oko 100 miliona evra, dok bi rok za radove bio oko 3 godine. Ako sve bude teklo prema najavama, izgradnja bi mogla početi već krajem ove godine.

 
Share |

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
Saša 19.07.2021.
A je l' može prvo obilaznica oko Kragujevca...
Aleksa 14.07.2021.
Glavnu stavku niste naveli, a to je, trenut...
DARKO 12.07.2021.
Zato što su najkorumpiranija državna instit...
Rasa 08.07.2021.
Koji je uslov za dobijanje subvencije za fa...
Snezana 07.07.2021.
Moje postovanje. Imam kucu kominovanu naboj...