INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Oživeo Istočni krak Koridora 10

23.06.2017. | Tanjug

Nakon „niskog intenziteta radova", a time i kašnjenja, na deonici auto-puta E80, Istočni krak Koridora 10, ka Bugarskoj, ponovo je „oživeo". Grčka kompanija Aktor ponovo se „vratila u igru" i angažovala 19 podizvođača, kako bi se deonice koje oni grade završile u optimalnim rokovima. U Koridorima Srbije kažu za Tanjug da su uspeli da podignu nivo aktivnosti na ovom gradilištu, pa su povećali i broj radnika i količinu mehanizacije.

Ekipa Tanjuga obišla je deonicu kojom upravljaju Grci, a kako nam je rekao predstavnik Aktora u Srbiji, Mihail Barouđoglu (Mićail Baroutzoglou), nakon problema koje su imali proteklih meseci, obezbeđena je solventnost kompanije.

U Aktoru dodaju i da su na deonici od Bancareva do Crvene Reke Istočnog kraka Koridora 10, problemi nastali na 27 planinskih kosina, koje su se obrušavale sa svakim naletom kiše, što je, kažu, uticalo na pomeranje rokova za završetak radova na pojedinim etapama auto-puta.

- Nemamo finansijskih problema da platimo uvoz materijala i biće sve isporučivano na vreme. Uz pomoć Koridora, projekat će biti završen u skladu sa našim programom radova, a obezbedili smo i neophodna sredstva za to. Obezbedili smo i neophodno ljudstvo i sav materijal za podupiranje i ojačavanje kosina - kaže Barouđoglu.

Trenutno je na gradilištu, kojim rukovodi grčka firma, angažovano više od 70 radnika, a 70 teških mašina je uposleno na uklanjanju zemlje i sređivanju terena.

Šef deonice auto-puta E80 Istočnog kraka Koridora 10, Dušan Mijuk rekao je da je u proteklom periodu bilo neophodno da se urade dodatna geomehanička istraživanja i izmeni tehnička dokumentacija za 24 problematične kosine, odnosno, za brda koja su se obrušavala usled nestabilnosti terena.

- Ukupno ima 27 kosina i bilo je potrebo uraditi dodatna geomehanička istraživanja i izmene i dopune projektno-tehničke dokumentacije na 24 kosine. Koridori Srbije su angažovali eminentne svetske stručnjake iz oblasti geomehanike koji su utvrdili stanje na terenu i koji su to dalje potrebni koraci. To je, naravno, dovelo do dodatnih troškova i produžetka radova - objašnjava Mijuk.

On kaže da će se tokom letnjih meseci povećavati broj ljudi i mehanizacije na gradilištu, te da će se na taj način nadoknaditi izgubljeno vreme na ovoj deonici auto-puta.

- Grčki izvođač, pored sopstvene mehanizacije, angažovapo je i dodatne snage,19 podizvođača. Ovaj broj ljudi je u ovom trenutku optimalan ali će se podizanjem novih frontova radova, povećavati i broj ljudi i broj mehanizacije. U narednim letnjim mesecima očekuje se značajan progres radova i nadoknada izgubljenog vremena - objašnjava Mijuk i kaže da će puštanje ove deonice u saobraćaj biti uvezano sa puštanjem u saobraćaj tunela Bancarevo, čija gradnja je završena.

On najavljuje da će „sredinom jula od Crvene Reke do Staničenja biti pušteno 24 kilometra u javni saobraćaj, a otprilike do sredine septembra, biće pušteno još oko 30 kilometara od Pirota do granice sa Bugarskom".

Koridori su, kaže Mijuk, angažovali radnike koji rade svaki dan, i kaže da se radi i po najvećim vrelinama kako bi se ispoštovali ciljevi, a u toku je i asfaltiranje auto-puta na tri deonice, Crvena-Reka Čiflik, Čiflik-Staničenje i Staničenje-Pirot Istok.

U toku naredne nedelje, najavljuje, stavljaće se i završni sloj asfalta na deonici obilaznice oko Dimitrovgrada.

Koordinator radova u grčkoj kompaniji Aktor na deonici E80, Babis Karakiozidis, objašnjava ekipi Tanjuga da se paralelno radi na više etapa, te da bi se radovi nastavili na jednoj etapi, ističe, prvo je potrebno završiti drugu, i na taj način, objašnjava, povezivati celu trasu auto-puta.

- Radimo trenutno zemljane radove. Imalli smo problema sa vremenskim uslovima. Kad imamo lepo vreme, automatski se otvara više frontova i na više frontova se radi. Treba da stigne još mehanizacije da bi ispunili cilj i program radova - kaže Karagkiozidis i objašnjava da je teško govoriti o rokovima jer probijanje rokova koje se desilo u prethodnom periodu nije bila greška izvođača, nego su nailazili na probleme na terenu.

Iz Koridora najavljuju da će cela deonica ka granici sa Bugarskom u dužini od 88,6 kilometara biti u narednim mesecima puštana u rad u fazama.

Završetak radova na deonici Prosek-Bancarevo, kažu, očekuje se oko 30. juna.

Kako najavljuju, puštanje u rad etape Crvena Reka-Čiflik biće sredinom jula, a takođe i deonice Čiflik -Staničenje.

Zatim, najavljuju, za saobraćaj će biti puštena u rad deonica Staničenje-Pirot Istok, početkom septembra. Leva traka ovog puta, navode, biće puštena u saobraćaj krajem sledećeg meseca.

Deo auto-puta od Pirota do Dimitrovgrada, koji je završen prošle godine biće pušten u saobraćaj početkom septembra, kažu u Koridorima i objašnjavaju da su radovi u Tunelu Progon i Pržojna Padina, gotovi 2015. godine, a tunel će biti otvoren za saobraćaj kada se opremi elektromašinskom opremom u julu, dok će, navode, u septembru, prva kola proći kroz njega.

Kažu i da će obilaznica Dimitrovgrad biti u najvećem delu puštena u rad u septembru, a kompletni radovi se očekuju do kraja godine.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;