Beograd bi trebalo da dobije još jedan most preko Dunava, kod Ade Huje, dužine skoro tri kilometra, čijom izgradnjom bi se spojili Pančevački i Slanački put, najavio je gradski arhitekta Milutin Folić.
- Sada rešavamo imovinsko pravne odnose i očekujem da ćemo već krajem naredne i početkom 2018. godine imati spremnu dokumentaciju za taj most - rekao je Folić.
Prema njegovim rečima, predviđeno je da most bude izgrađen u četiri segmenta - od Pančevačkog puta do obaloutvrde, od obaloutvrde do Ade Huje, od Ade do Višnjičkog bulevara i od Bulevara do Slanačkog puta, a novi most planiran je kao deo srednjeg prstena oko prestonice.
Govoreći o infrastrukturnim projektima grada, Folić je podsetio da je u planu i proširenje tramvajskog mosta, izgradnja tunela od Savskog mosta do Bulevara despota Stefana, kao i tunel od Mosta na Adi do Autokomande.
- Ukupno, dva tunela i dva mosta, prema prvim procenama, koštala bi oko 400 miliona evra i grad radi na tome da se obezbede sredstava za ta četiri infrastruktirka projekta - rekao je Folić.
Ističe, međutim, da u budžetu grada sada nema novca za finansiranje tih projekata.
- Sada vraćamo stare kredite i nakon toga otvara se mogućnost da se grad dodatno zaduži, ili da na neki drugi način pokrene projekte - kazao je Folić.
Prema procenama, most preko Ade Huje, sa pristupnim saobraćajnicama trebalo bi, objašnjava Folić, da košta oko 180 miliona evra.
- To je procena Direkcije na osnovu ranijeg iskustva. Tunel ispod beorgadskog grebena bi koštao oko 100 miliona vera, a proširenje tramvajskog mosta između 30 i 40 miliona evra - rekao je Folić.
Kada je reč o Savskom mostu, u toku su pripreme za tender za projektovanje mosta, dok je, kada je reč o tunelu, u toku izrada plana detaljne regulacije, koji bi trebalo da bude gotov do sredine sledeće godine, a radi se i analiza dva moguća rešenja.
Prema planu, Savski most će imati po dve saobraćajne trake u oba smera, pešački i biciklistički deo, koji će biti iznad dela kojim idu tramvaji.
U nastavku tog mosta, pored Ekonomskog fakulteta, ulaziće se u tunel ispod beorgadskog grebena, koji će izlaziti u Bulevar despota Stefana.
Nakon analize i izrade plana, znaće se da li će obe trake u oba smera izlaziti u Bulevar despota Stefana, ili će po jedna u svakom smeru „ići" u bulevar, dok će se druge dve ulivati u Cvijićevu ulicu, precizirao je Folić.
- To je važna veza, jer će smanjiti zagađenje u gradu za oko 15 procenata, vreme koje ljudi troše da bi prošli kroz grad za 13-14 odsto, kao i buka - objasnio je Folić i dodao da je izgradnja tunela "logična", budući da, kako kaže, ideja o njegovoj izgradnji postoji od 70-ih godina.