U RGZ-u od 2016. "ePisarnica" koja će sprečiti korupciju

22.12.2015. | Tanjug

U Republičkom geodetskom zavodu (RGZ) počela je instalacija elektronske pisarnice „RGZ eGateway“ koja će od 1. januara značajno skratiti vreme potrebno za  podnošenje, obradu i isporuku zahteva, ali i uvesti jednostav mehanizam praćenja predmeta što će onemogućiti korupciju.

Aplikacija „RGZ eGateway“ će omogućiti bezbednu i pouzdanu razmenu poruka i podataka odnosno integraciju portala eUprave i pripadajućih modula: „eGrađevinska dozvola“, „ePlaćanje“, „RGZ Pisarnica“ i „IS Trezor“.

www.pixabay.com

- Danas je predstavljen „RGZ eGateway“ i počinje instalacija nove savremene pisarnice. Prednost savremene pisarnice je da ona ubrzava procese i deo je antikoruptivnih mera koje RGZ uvodi u svojoj kampanji za nultu toleranciju prema korupciji – rekao je novinarima direktor RGZ Borko Drašković.

Kako kaže, reč je o završnoj fazi procesa interoperabilnosti RGZ sa drugim državnim organima, koja će doprineti da budemo povezani i omogućiti brže izdavanje građevinske dozvole.

- Pisarnica asocira na neke državne činovnike koji nešto zapisuju, dok je ovde upravo obrnuto, elektronska pisarnica će omogućiti brzi rad i savremenu komunikaciju – istakoa je Drašković.

Profesor na Fakultetu tehničkih nauka u Novom Sadu Miro Govedarica je rekao da je novi sistem prvi korak u izgradnji integrisanog informacionog sistema, kao i da je u vezi sa portalom „eUprave“.

- Taj sistem elektronski razmenjuje dokumenta tako što građani mogu elektronski da podnesu zahtev za list nepokretnosti, kopiju katastarskog plana i drugo. Taj zahtev će stići do RGZ gde će biti procesuiran nakon čega će elektronska dokumenta biti prosleđena do portala „eUprave“, gde će građani moći da preuzmu kompletno elektronski potpisan dokument – objasnio je Govedarica.

On je istakao da će značajno biti ubrzan proces, jer će se smanjiti vreme potrebno za podnošenje, obradu i isporuku zahteva, biće jednostavniji mehanizam praćenja predmeta.

Pomoćik ministra za informaciono društvo u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Sava Savić je kazao da je taj projekat koštao  oko 60 miliona dinara, da je finansiran iz IPA sredstava, kao i da ga je izradio kozorcijum domaćih firmi na čelu sa kompanijom SAGA.

Prema njegovim rečima, RGZ planira od 1. januara aktivno da koristi taj elektronski sistem i pređe sa papirnog načina rada na elektronski, što će bitno unaprediti poslovanje RGZ.

- Puna primena zavisi od prelaska sa papirnog na elektronski način rada u lokalnim samoupravama – dodao je Savić.

On je rekao da je taj projekat samo jedna od pet komponenti većeg projekta za razvoj elektronske uprave.

- Ministarstvo zaduženo za telekomunikacije je sa MUP-om već instaliralo servis za zakazivanje i izdavanje ličnih dokumenata: lične karte, pasoša i vozačke dozvole. Ovo je isti model, ali sa RGZ, gde idemo na elektronsko izdavanje katastarskih dokumenata – naveo je Savić.

On je dodao da će servis biti implementiran i na portalu „eUprave“.

Direktor „Direkcije za elektronsku upravu“ Dušan Stojanović je rekao da je to jedan od servisa koji je najavljen ove godine i da je nakon usvajanja Strategije razvoja „eUprave“, prošle nedelje, to jedan od prvih projekata koji je počeo da se implementira.

- Postoji jasna tendencija države da se skrate administrativne procedure i birokratija svede na minimum – istakao je Stojanović.

 

 
Share |

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Mićo 20.11.2019.
Ko to kaže da je most graditi pored mosta j...
Invekta 18.11.2019.
Odlično rešenje, olakšava posao, a efekti s...
boki 14.11.2019.
kao prvo idealno ravnih dasaka iz paleta je...
Nemanja Rodić 05.11.2019.
Bravo,molim vas da pošaljete ekipu da okrpi...
Maja 19.10.2019.
Gde mogu da nabavim ovakav beton? I po koj...