U Republičkom geodetskom zavodu (RGZ) počela je instalacija elektronske pisarnice „RGZ eGateway“ koja će od 1. januara značajno skratiti vreme potrebno za podnošenje, obradu i isporuku zahteva, ali i uvesti jednostav mehanizam praćenja predmeta što će onemogućiti korupciju.
Aplikacija „RGZ eGateway“ će omogućiti bezbednu i pouzdanu razmenu poruka i podataka odnosno integraciju portala eUprave i pripadajućih modula: „eGrađevinska dozvola“, „ePlaćanje“, „RGZ Pisarnica“ i „IS Trezor“.
www.pixabay.com
- Danas je predstavljen „RGZ eGateway“ i počinje instalacija nove savremene pisarnice. Prednost savremene pisarnice je da ona ubrzava procese i deo je antikoruptivnih mera koje RGZ uvodi u svojoj kampanji za nultu toleranciju prema korupciji – rekao je novinarima direktor RGZ Borko Drašković.
Kako kaže, reč je o završnoj fazi procesa interoperabilnosti RGZ sa drugim državnim organima, koja će doprineti da budemo povezani i omogućiti brže izdavanje građevinske dozvole.
- Pisarnica asocira na neke državne činovnike koji nešto zapisuju, dok je ovde upravo obrnuto, elektronska pisarnica će omogućiti brzi rad i savremenu komunikaciju – istakoa je Drašković.
Profesor na Fakultetu tehničkih nauka u Novom Sadu Miro Govedarica je rekao da je novi sistem prvi korak u izgradnji integrisanog informacionog sistema, kao i da je u vezi sa portalom „eUprave“.
- Taj sistem elektronski razmenjuje dokumenta tako što građani mogu elektronski da podnesu zahtev za list nepokretnosti, kopiju katastarskog plana i drugo. Taj zahtev će stići do RGZ gde će biti procesuiran nakon čega će elektronska dokumenta biti prosleđena do portala „eUprave“, gde će građani moći da preuzmu kompletno elektronski potpisan dokument – objasnio je Govedarica.
On je istakao da će značajno biti ubrzan proces, jer će se smanjiti vreme potrebno za podnošenje, obradu i isporuku zahteva, biće jednostavniji mehanizam praćenja predmeta.
Pomoćik ministra za informaciono društvo u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Sava Savić je kazao da je taj projekat koštao oko 60 miliona dinara, da je finansiran iz IPA sredstava, kao i da ga je izradio kozorcijum domaćih firmi na čelu sa kompanijom SAGA.
Prema njegovim rečima, RGZ planira od 1. januara aktivno da koristi taj elektronski sistem i pređe sa papirnog načina rada na elektronski, što će bitno unaprediti poslovanje RGZ.
- Puna primena zavisi od prelaska sa papirnog na elektronski način rada u lokalnim samoupravama – dodao je Savić.
On je rekao da je taj projekat samo jedna od pet komponenti većeg projekta za razvoj elektronske uprave.
- Ministarstvo zaduženo za telekomunikacije je sa MUP-om već instaliralo servis za zakazivanje i izdavanje ličnih dokumenata: lične karte, pasoša i vozačke dozvole. Ovo je isti model, ali sa RGZ, gde idemo na elektronsko izdavanje katastarskih dokumenata – naveo je Savić.
On je dodao da će servis biti implementiran i na portalu „eUprave“.
Direktor „Direkcije za elektronsku upravu“ Dušan Stojanović je rekao da je to jedan od servisa koji je najavljen ove godine i da je nakon usvajanja Strategije razvoja „eUprave“, prošle nedelje, to jedan od prvih projekata koji je počeo da se implementira.
- Postoji jasna tendencija države da se skrate administrativne procedure i birokratija svede na minimum – istakao je Stojanović.