INFONET-468X60-BANNER

Nova firma na šinama ka Pešti

17.12.2015. | V. N. | Novosti

Za izgradnju pruge Beograd-Budimpešta Vlada Srbije će osnovati posebno preduzeće, koje će se baviti isključivo realizacijom ovog projekta, saznaju „Novosti“. Planirano je da se na poslovima izrade projektne dokumentacije i ostalih radova angažuje od pet do deset ljudi, uglavnom saobraćajnih inženjera.

Kako saznajemo, to neće biti deo „Železnica Srbije“, već će nadležni otvoriti novu firmu, poput „Koridora“ ili „Beograda na vodi“, koja će biti ugašena po okončanju izgradnje ove važne saobraćajnice. Još se ne zna kako će se novo preduzeće zvati, a jedna od opcija je i „Brzi voz“.

Ilustracija (www.pixabay.com)

- Dosada se u praksi pokazalo da je osnivanje preduzeća koje će se baviti isključivo pripremom i realizacijom ovakvih kapitalnih projekata najbolji način da se oni uspešno sprovedu – kaže izvor „Novosti“. - Slična praksa postoji i u drugim državama, a Mađarska je već osnovala firmu koja će biti angažovana na istom poslu.

Projekat podrazumeva modernizaciju železničke pruge Beograd-Budimpešta, kroz rekonstrukciju postojećeg koloseka i izgradnju drugog koloseka za mešoviti saobraćaj putničkih i teretnih vozova za brzinu do 200 kilometara na čas.

Prvi radovi trebalo bi da počnu na relaciji Stara Pazova-Novi Sad, pošto je za ovu deonicu, koja se finansira sredstvima kredita Ruske Federacije, izrađena kompletna projektna dokumentacija.

- Za preostale dve deonice, Beograd-Stara Pazova i Novi Sad-Subotica-državna granica (Kelebija), u toku je izrada potrebne planske i tehničke dokumentacije – navode u Ministarstvu građevine, saobraćaja i infrastrukture. - Paralelno sa tim aktivnostima potrebno je definisati i ugovoriti komercijalne izvođačke detalje kako bi građevinski radovi na njima otpočeli što pre. Kineska strana je istakla da postoji mogućnost da građevinske radove na dve deonice na kojima će biti angažovani završe u roku od 24 meseca.

Sa 20 na 200 kilometara na sat

Procenjeno je da će u Srbiji radovi koštati oko 900 miliona evra, a planirano je da traju dve godine. Po okončanju posla, putovanje između dve evropske prestonice trajaće manje od tri sata. Pruga će se remontovati za prosečnu brzinu od 160 kilometara na sat, dok će na delu pruge između Novog Sada i Subotice brzina vozova moći da bude i do 200 kilometara na sat. Trenutna prosečna brzina kroz Srbiju je 71 kilometar na sat, a na čak sedam mesta uvedena je lagana vožnja između 20 i 30 kilometara na sat.

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;