"Žeželj" raste po planu

10.09.2015. | S. Krstić | Dnevnik

Postavljeni su svi elementi malog luka naslednika Žeželjevog mosta, montirane su biciklističke i pešačke staze, a u toku je farbanje tog luka raspona 180 metara, koji se sastoji iz 34 segmenta i devet poprečnih greda, rečeno je „Dnevniku” u „Železnicama Srbije”, koje su nominalni investitor tog projekta. Kako navode u tom preduzeću, izgradnja se odvija u skladu s predloženom dinamikom radova čiji je rok nastavio da teče 19. juna ove godine, nakon što je uplaćen novac koji je potraživan.

Ilustracija (www.pixabay.com)

Uz mali luk, jedan od dva dela izgradnje mosta čini i izgradnja drugog luka od 220 metara koji se nalazi na bačkoj strani Dunava, dok je drugi deo posla u vezi s postavljanjem stuba mosta u reci. Od kada je nastavljena izgradnja, na veliki luk je postavljeno još deset segmenata i četiri poprečne grede, odnosno do sada je ukupno u veliki luk ugrađeno 20 od potrebna 42 segmenta i pet od 12 poveznih greda. Uz postavljanje elemenata luka vare se i njihovi spojevi, te je trenutno zavareno deset od ukupno 42 spoja na luku i dva od 24 spoja na transverzalnim nosačima.

Što se tiče posla u Dunavu, nastavljeno je čišćenje betonskih blokova i ruševina oko kesona, pobijene su talpe, završeno je ubacivanje betona pod mlazom i tako je izrađena zona ojačanog tla, u koju je postavljeno 190 šipova između talpi priboja i kesona. Takođe, postavljena su ojačanja za sprečavanje urušavanja i prsten s razupiračima na talpama priboja i nastavljeno čišćenje od nanosa između talpi i postojećeg kesona u tako načinjenom zagatu. Iz „Železnica Srbije” navode da su od početka izgradnje talpe priboja bile potapane šest puta zabog izuzetno visokog vodostaja Dunava.

Ipak, do kraja godine najavljeno je da će stub 3, odnosno onaj u Dunavu, doseći nivo iznad najvišeg vodostaja reke, da će biti završeni radovi na malom i velikom luku mosta i da će početi postavljanje „vešaljki” na mali luk. Planirano je da most bude završen do 19. novembra 2016. godine, dok je izvođaču dat rok od tri meseca, odnosno do 19. februara 2017. godine, da ukloni montažno-demontažni most. Nadzor nad izgradnjom mosta poveren je na tenderu konzorcijumu „DB International” i „Egis International”, a iz „Železnica” kažu da za sada nema odstupanja u odnosu na kvalitet i obim izvedenih radova.

Delegacija EU u Srbiji finansirala je lot 1 izgradnje novog drumsko-železničkog mosta s 26.231.079,08 evra, za šta je nabavljena čelična konstrukcija mosta. AP Vojvodina i Novi Sad finansiraju lot 2 tog posla, odnosno građevinske radove, s 19.078.921.92 evra: Pokrajina izdvaja 12.719.281,28 evra, a grad 6.359.640,64. Nakon što je 19. maja ove godine potpisan i aneks ugovora kojim je obezbeđeno još 2.922.046,94 evra, a taj novac uplaćen izvođaču, konzorcijumu „Azvi-Tadei-Horta koslada” 19. juna, do sada je za izgradnju mosta iz budžeta Pokrajine i Grada plaćeno 9.362.894,94 evra.

Rekordni raspon lukova

Novi most činiće dva lučna raspona od 180 i 220 metara, i prilazne kontrukcije sa sremske i bačke strane od po 27 i 48 metara. Visina manjeg luka inosi 34 metra, a većeg 42. Predviđene su dve trake za drumski saobraćaj, dva železnička koloseka i po dve biciklističko-pešačke staze. Ukupna širina mosta je 31,6 metar. U grupi mostova s dva koloseka ima rekordne raspone lukova u svetu.

 

 
Share |

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
Lepa 24.02.2020.
Po istom principu brzine odbijati od legali...
Staviće bučne tramvaje umesto tihih trolejb...
Denis 14.02.2020.
Molim vas za informaciju koja je cena izola...
Dejan 11.02.2020.
De se moze kupiti alat i materijali za ovaj...
Molan 08.02.2020.
cena vakum lifta ,izvodjac u Srbiji. Sprat...