INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Vladičin Han traži pomoć od države za sanaciju mosta

05.08.2015. | Lj. Pavlović | Večernje novosti

Još uvek nije saniran most koji je početkom februara ove godine nabujala Južna Morava porušila u Mazaraću, selu u opštini Vladičin Han koji spaja više sela u toj i susednoj, vranjskoj opštini. Opština Vladičin Han, kako je rekao Časlav Mladenović, direktor Direkcije za gradsko zemljište i puteve, kompletnu dokumentaciju sa projektom za sanaciju predala je Kancelariji za obnovu zemlje.

Ilustracija (www.pixabay.com)

- Za sanaciju mosta treba oko šest miliona dinara. To je skupa investicija za našu opštinu - rekao je Mladenović.

I dok se čeka na Kancelariju, meštani Mazaraća, Priboja Vranjskog i Prevalca, Korbevca i Panevlja, snalaze se kako umeju i znaju da dođu do njiva sa druge strane obale.

- Još davne 1969. smo ostali bez mosta koji je odnela poplava. Sve do juna 2011. smo se patili bez adekvatnog prelaza preko reke. Mnogi su stradali na železničkom mostu prelazeći na drugu obalu reke kako bi došli do njiva. Gazilo se i preko vode tokom leta, išlo zapregom, traktorima. Jedini put je zaobilazni, oko 15 kilometara u jednom pravcu, preko Vranjske Banje. U ovoj krizi to nije malo pa smo sada opet u istoj situaciji, kao pre četiri godine - kaže Staniša Nešić, predsednik Saveta MZ Mazarać.

On, kao i mnogi od 186 žitelja Mazaraća su ogorčeni na državu, što ni posle sedam meseci nisu sanirali jedini prelaz preko reke u tom kraju.

Meštani poručuju da su nekada dolazile delegacije, kada je most puštan u saobraćaj a da sada nema nikog da vidi muku seljaka. Oni apeluju na nadležne da nađu načina da poprave most i omoguće im da normalno žive.

ČEKALI DECENIJAMA

Na dogovor dveju opština o izgradnji zajedničkog mosta, vranjske i hanske, meštani Mazaraća i okolnih sela čekali su najpre decenijama. Sredinom devedesetih nabavljena je i metalna konstrukcija koja je u dvorištu seoske škole propala ili razneta, ali izgradnja nije započeta. Do dogovora, uz pomoć vranjskog garnizona Vojske Srbije došlo je deceniju kasnije. Most je pustio u saobraćaj tadašnji ministar odbrane, Dragan Šutanovac, 16. juna 2011. Prelaz je dug 30, širok 3,5 metara, nosivosti pet tona. Samo godinu dana posle izgradnje, lopovi su odneli metalnu konstrukciju i nikada nisu pronađeni. Štetu je nadoknadila Opština Vladičin Han.

 

Komentari: 1

dundjer 05.08.2015 22.50.03

Ovakvim izjavama rukovodstvo Opstine Vladicin Han i Direkcije za gradjevinsko zemljiste Vladicin Han pokusavaju da sakriju istinu o ovom mostu. Naime, projektom je bilo predvidjeno uredjenje vodotoka u pojasu od 30 m iznad i ispod mosta. Zasto to nije uradjeno i da li je naplaceno uredjenje vodotoka treba da ispitaju nadlezni organi. U svakom slucaju, da je to uradjeno, reka ne bi potkopala temelje mosta, i ne bi dosli u situaciju u kojoj se danas nalaze!

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;