INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Neimari opet na okupu

24.06.2015. | Đ. Vukmirović | Novosti

Tri miliona evra za dodatne radove su posle višemesečnog otezanja najzad „legla“ na račun špansko-italijanskog konzorcijuma AZVI, što praktično znači da je počeo da teče novi rok od 17 meseci za završetak novog Žeželjevog mosta. Radovi će, kako najavljuju u konzorcijumu, krenuti punom parom za dve-tri sedmice, pošto se stajalo više od godinu dana.

- Prvo što će već početkom jula Novosađani moći da vide, jeste postavljanje sedmog „jarma“ za podizanje elemenata luka na bačkoj strani obale – dodaju u AZVI-ju.

Ogromna dizalica sa „rukom“, dugom preko 60 metara, već je postavljena, a montaža luka, sastavljenog od 53 elementa, jedna je od tri velike i vrlo zahtevne operacije, koje treba obaviti do završetka mosta. Preostale dve su izlivanje srednjeg rečnog stuba (četiri obalna, po dva na sremskoj i bačkoj strani su završena) i navoženje oba luka (na sremskoj obali je takođe završen) baržama na stubove.

- U iščekivanju da nam novac bude uplaćen, prošle sedmice smo potpisali ugovor sa beogradskom „Mostogradnjom“, kao podizvođačem – dodaju u konzorcijumu.

Koliko radnika će „Mostogradnja“ odmah moći da angažuje, u ovom trenutku je teško reći. Stajanje radova na izgradnji novog mosta je predugo trajalo, pa je znatan broj, pre svih, varilaca, koji su na sastavljanju luka i najvažniji, angažovan na drugim gradilištima nekada moćnog beogradskog građevinskog preduzeća.

Bilo kako bilo, rok od 17 meseci predviđenih za konačni završetak Žeželjevog mosta ističe u januaru 2017. Most je, vanja podsetiti, po ugovoru potpisanom u februaru 2011. trebalo da bude pušten u saobraćaj još u novembru 2013. godine.

Tri miliona evra otišla su za plaćanje dosadašnjih dodatnih radova na mostu. Tako je dosad njegova ukupna cena gradnje, sa početnih 45,3, skočila na 48,3 miliona evra. Međutim, malo ko veruje da će tako ostati do kraja gradnje. Mnogo je više onih koji očekuju nove račune za dodatne radove, a time i višu završnu
cenu.

Deo novog ugovora sa konzoricijumom AZVI, kolokvijalno nazvan „17+3“, predviđa i demontažu postojećeg železničko-drumskog mosta. Ako ugovor bude ispoštovan, trebalo bi da bude uklonjen do kraja aprila 2017. godine.

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;