INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Izgradnja puteva i koridora prioritet

08.01.2015. | RTS

Godina 2015. trebalo bi da bude značajna za izgradnju i popravku puteva u Srbiji. Kako kaže resorna ministaraka Zorana Mihajlović, iznosi u budžetu planirani za nove investicije na Koridorima 10 i 11 nisu korigovani, pa će tako auto-put do Preševa i Gradine građani Srbije moći da koriste 2016. godine, a onaj do Čačka i Zlatibora godinu dana kasnije.

Prioritet radova na putevima je na koridorima, putni pravci Koridora 10 prema Preševu i prema Gradini, putevi koji vode od Niša ka makedonskoj i bugarskoj granici. Tamo su već započeti obimni radovi koji zbog konfiguracije terena traže veći broj tunela i nadvožnjaka.

Posle organizacionih problema i odustajanja pojedinih izvođača zbog bankrota u 2013. godini, radovi dobijaju na tempu i intezitetu, pa će većina velikih objekata biti završena već sledeće godine.

- Nastavljaju se radovi na Koridoru 10. On je apsolutni priorietet i mi ga moramo završiti do 2016. godine – kaže ministarka za saobraćaj i infrastrukturu Zorana Mihajlović.

Auto-put od Čačka do Beograda, Koridor 11, trenutno grade jedna kineska i jedna azarbejdžanska firma. Kinezi rade deonioce Obrenovac-Ub dužine 26,23 kilometra i deonicu Lajkovac-Ljig, dužine 24 kilometra. Rok za završetak je 2017. godina.

Vrednost kredita kineske „Eksim“ banke je oko 334 miliona dolara. Međutim, Kinezi su zainteresovani i za još dve deonice, a to su deonice Beogra-Obrenovac i Požega-Boljari koje obe zajedno mogu da vrede i preko 400 miliona dolara. Kina bi te delove radila putem koncesije.

- Što se tiče Koridora 11, početkom ferbruara dobijamo nove ponude za koncesiju za taj deo auto-puta, tako da možemo da pričamo o početku tog dela koridora već sredinom sledeće godine – kaže ministarka Zorana Mihajlović.

Stručnjaci kažu da su Kinezi postigli dogovor u vezi sa izgradnjom puta Bar-Boljari u Crnoj Gori putem koncesije, pa su zaintresovani da i ostatak puta od srpske granice do Beograda objedine u jednu koncesiju.

- Oni su izuzetno zainteresovani za koncesiju. To nije samo naplata putarine. Tu su benzinske pumpe i još mnogo toga – kaže Milutin Ignjatović iz CIP-a.

Pored izgradnje koridora, potrebno je popraviti još 350 kilometara magistralnih i lokalnih puteva. U Srbiji će se sledeće godine graditi i lokalni putevi. Prvo će dovršiti ono što je poplavama porušeno, a zatim će otpočeti popravka 360 kilometara regionalnih puteva, posao vredan skoro 400 miliona evra za koji je sredstva dala „Evropska banka za obnovu i razvoj“.

Radi će se i 100 kilometara nove putne mreže iz sopstvenih sredstava. Prvi put radiće se samo ono što je prioritet i što ima dobar projekat, a za to treba svaka lokalna samopuprava sama da se izbori.

- Mi smo se dogovorili da predsednici opština daju predloge sredstava i treba da se dogovorimo. Oni uvek traže nešto više. Na primer, Lučani su dobili 50 miliona, Čačak oko 100 miliona dinara, i sve tako u zavisnosti od veličine grada – kaže Zoran Drobnjak, direktor JP „Putevi Srbije“.

Od većih građevina, u 2015. moguće je završiti i Žeželjev most na kome se odnedavno radi punom parom. Mnoga naselja koja su ostala bez mostova za vreme poplava dobiće ih, a sada će oni imati i svu potrebnu tehničku dokumentaciju. Radiće se na više pravaca, rokovi su kratki, a samo oni građevinari koji zadovoljavaju sve kriterijume moći će da dobiju posao.

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;