INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Rekonstrukcija pruge Petrovaradin-Beočin

12.06.2013. | E-kapija

Pokrajinski sekretar za privredu, Miroslav Vasin, u ime Vlade Vojvodine, potpisao je Protokol o učešću u realizaciji projekta rekonstrukcije železničke pruge Petrovaradin-Beočin, čija vrednost je procenjena na 6,5 miliona evra. Protokol je potpisan sa predstavnicima kompanija BFC "Lafarge", "Alas" Rakovac, "Transnafta", "Karin komerc MD", JP "Zavod za izgradnju grada" i predsednikom Opštine Beočin, Bogdanom Cvejićem.

Prema rečima Miroslava Vasina, nakon šet meseci intenzivnih razgovora svih partnera u projektu, potpisan je protokol, u kome je konačno izražena namera da pruga Petrovaradin-Beočin bude rekonstruisana na osnovu javno-privatnog partnerstava, te da ponovo bude puštena u saobraćaj.

- Značaj ove pruge je izuzetan. Rekonstrukcijom pruge Petrovaradin-Beočin teretni saobraćaj preusmeriće sa druma na vodu i železnicu, što je mnogo ekonomičnije, jeftinije i mnogo celishodnije za sve učesnike u saobraćaju. Rekonstrukcija pruge doprineće očuvanju životne sredine, jer ona prolazi obodom Nacionalnog parka Fruška gora, što znači da bi se značajno smanjili negativni uticaji intenzivnog drumskog saobraćaja na životnu okolinu. Pruga, u čijoj blizini su sedišta izuzetno značajnih kompanija za Republiku Srbiju, poput BFC "Lafarge", "Alas" Rakovac, "Transnafta" i "Karin komerc MD", ispunila bi zahteve ovih preduzeća za kvalitetnim železničkim prevozom i jeftinijim transportom prilikom snabdevanja tržišta. Revitalizacijom pruge Petrovaradin-Beočin, stvaraju se uslovi da otvorimo Luku Beočin, da ostvarimo idelan spoj iskorišćavanja rečnog i železničkog saobraćaja.

Pokrajinski sekretar je podsetio da je pruga Petrovaradin-Beočin rangirana kao lokalna pruga, dužine 17,2 km, koja se odvaja u stanici Petrovaradin od glavne magistralne pruge: Beograd-Stara Pazova-Novi Sad-Subotica-granica Mađarske. Završava se u stanici Beočin, uz odvajanje industrijskog koloseka u krug beočinske fabrike cementa "Lafarge". Značajna prednost ove pruge je njena povezanost sa Koridorom 10, i preko njega sa svim glavnim evropskim koridorima.

Vasin je takođe podsetio da je privreda ovog regiona, do obustave saobraćaja, imala mogućnost da koristi železnički prevoz, koji je po svim pokazateljima bezbedniji, ekonomski isplativiji i ekološki prihvatljiviji od drumskog prevoza.

Milorad Vučinić, predsednik Saveta za železnički saobraćaj pri resornom sekretarijatu, istakao je da je reč o tipičnoj brdskoj pruzi, koja će pre svega biti osposobljena da podnese velike terete od 22 tone po osovini, na čemu su insistirale kompanije-partneri u javno-privatnom partnerstvu sa upravljačem "Železnicama Srbije". Osim teretnog saobraćaja, pruga pruža povoljne mogućnosti za uspostavljanje intenzivnog prigradskog putničkog saobraćaja, koji bi se uklopio u celokupan prigradski putnički saobraćaj Novog Sada i znatno poboljšao njegov kvalitet.

Dalje aktivnosti zasnivaće se na "Generalnom projektu i Prethodnoj studiji opravdanosti rekonstrukcije i modernizacije pruge Petrovaradin-Beočin", koji je urađen u Saobraćajnom institutu CIP, kao i na postojećoj dokumentaciji "Železnica Srbije", te na Elaboratu o tehničkom i ekonomskom aspektu rekonstrukcije pruge, koji će sačiniti Klaster transporta i logistike Vojvodine.

Elaborat treba da sadrži: najniže procenjene troškove, model raspodele troškova na učesnike u javno-privatnom partnerstvu, konkretne povoljnosti za svakog učesnika, na osnovu kojih će biti moguće doneti odgovarajuću odluku o daljem učešću u postupku rekonstrukcije pruge. Predstavnici kompanija partnera složno su konstatovali da je projekat jedan od prioriteta kojim će se označiti početak sanacije železničkog saobraćaja u pokrajini.

Na osnovu potpisanog Protokola, nastaviće se razgovori sa "Železnicama Srbije", kako bi se pronašao najefikasniji način za rekonstrukciju železničke pruge Petrovaradin-Beočin uz primenu modela javnog i privatnog partnerstva.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;