INFONET-468X60-BANNER

Novi Beograd i Rakovica sve bliže

14.08.2018. | Beobuild

Radovi na postavljanju tramvajskih šina preko mosta na Adi počeli su u martu ove godine i za sada dobro napreduju. Fokus je trenutno na izgradnji preostalih delova tramvajskog koridora i nedostajućih krakova u okviru petlje u Radničkoj ulici, kao i na izgradnji nove ispravljačke stanice na Novom Beogradu. Na čukaričkoj strani radiće se četiri velika potporna zida uz nasipe koji će spustiti prugu na zemlju, kao i rekonstrukcija postojeće tramvajske baštice sa novim automatizovanim skretnicama. Pobijeni su šipovi za betonske stope na nasipu bliže Senjaku, dok kod Hipodroma traju pripreme za rekonstrukciju mosta preko Topčiderske reke i nadvožnjaka preko železničke pruge. I na samom mostu preko Ade teku radovi nešto manjeg obima, gde se završava betoniranje postolja za buduće nosače kontaktne mreže.

Kada se završi tramvajska pruga preko mosta na Adi, ona će biti povezana sa postojećim trasama tako da ostvaruje pun sistem veza. Postavljanjem 18 modernih skretnica biće moguće realizovati i neke nove linije poput one između Rakovice i Banovog brda ili Novog Beograda i Rakovice. Na celoj deonici planirana su i dva nova stajališta – “Blok 42” na Novom Beogradu i “Petlja Radnička” nakon mosta na čukaričkoj strani. Vrednost ovog projekta iznosi skoro 2 milijarde dinara, a rok za završetak je jun naredne godine.

Nedaleko od Hipodroma, teku i radovi na izmeštanju Topčiderske reke u zoni raskrsnice sa Ulicom Pere Velimirovića. Ovi radovi započeli su pre pet meseci i danas se nalaze blizu polovine ugovorenog roka za završetak. Ovaj mali projekat zapravo je preduslov i priprema za mnogo značajniji poduhvat koji sledi u narednim fazama – širenje Bulevara patrijarha Pavla. Izmeštanjem toka Topčiderske reke na ovom delu oslobodiće se prostor potreban za prošireni profil buduće saobraćajnice i izgradnju nove raskrsnice na ukrštanju sa Ulicom Pere Velimirovića. Za potrebe nove regulacije korito reke izmešta se dalje od postojećeg bulevara za nekih 20 metara uz izgradnju novog mosta u Pere Velimirovića. Planirani profil budućeg Bulevara patrijarha Pavla podrazumeva centralno pozicioniranu tramvajsku bašticu, dva kolovozna pravca sa po dve trake i obostrane trotoare.

Rok za završetak radova na izmeštanju Topčiderske reke je jun 2019, a vrednost čitavog posla je 224 miliona dinara. Iako povezani projekti, još uvek nije poznato kada će početi radovi na rekonstrukciji Bulevara patrijarha Pavla. Projekat proširivanja postojećeg bulevara i izgradnja nove trase od Hipodroma do Košutnjaka u procesu je izrade tehničke dokumentacije. Ova važna magistralna saobraćajnica sa mostom na Adi čini osovinu koja povezuje Novi Beograd i Rakovicu, a u budućnosti predstavljaće i tranzitnu vezu Spoljne magistralne tangente i Unutrašnjeg magistralnog poluprstena.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;