INFONET-468X60-BANNER

Potpisan memorandum o rekonstrukciji pruge Beograd-Zagreb

09.03.2018. | Tanjug

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Zorana Mihajlović potpisala je danas (09.03.2018) sa ministrom mora, prometa i infrastrukture Hrvatske Olegom Butkovićem Memorandum o saradnji na unapređenju železničkog saobraćaja, koji predviđa zajedničku rekonstrukciju pruge Beograd-Zagreb.

Pruga je duga 412 kilometara i rekonstrukcijom će putovanje vozom na toj relaciji biti smanjeno sa sadašnjih sedam i po sati na nešto više od tri sata. Plan da pruga bude za brzine vozova od 160 km na sat.

Memorandum predviđa saradnju na modernizaciji žželezničke infrastrukture, olakšavanje postupaka na žželezničkim graničnim prelazima između dve države, kao i zajednički nastup prema EU fondovima i drugim međunarodnim institucijama u vezi sa modernizacijom pruge Beogad-Zagreb, na Koridoru 10.

Deo pruge kroz Srbiju je dug 116km i prema podacima Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, koji su dostavljeni Tanjugu, planirana je rekonstrukcija oba koloseka na celoj deonici Golubinci - Šid, odnosno do granice sa Hrvatskom, kao i modernizacija dela od Rume do Šida.

Planirano je da se ove godine radi na pripremi projektno-tehničke dokumentacije, a radovi bi mogli da krenu 2019. godine.

Za rekonstrukciju pruge na teritoriji Srbije biće potrebno oko 250 miliona evra, na teritoriji Hrvatske nešto više.

Ilustracija (preuzeto sa www.pixabay.com)

U Infrastrukturi železnice Srbije je ranije rečeno da je pruga Beograd - Zagreb kroz Srbiju dvokolosečna, elektrificirana i projektovana za brzine od 120km na sat.

Levi kolosek iz pravca Beograda ka Šidu je u boljem stanju i brzina vozova od Batajnice do Šida je oko 100km na sat. Sa druge strane, deonica od Beograda do Batajnice je u nešto lošijem stanju i na njoj se vozovi kreću brzinom između 40 i 80km na sat.

Takođe, desni kolosek iz pravca Beograda ka Šidu, na deonici od Rume do Šida, u lošijem je stanju i na deonici Ruma - Šid od 60km, brzina vozova je između 30 i 50km na sat.

Deonica Beograd - Stara Pazova u dužini od 34,5 km biće modernizovana u okviru izgradnje pruge za velike brzine Beograd - Subotica - Budimpešta sredstvima kineskog kredita.

Na levom koloseku od Stare Pazove do Šida brzina vozova je sada 100km na sat i potrebne su manje rekonstrukcije da bi se podigla na 120 kilometara na sat. Na desnom koloseku, između Rume i Šida, neophodno je rekonstruisati celokupan gornji stroj pruge. To podrazumeva zamenu šina, pragova, kolosečnog pribora i rešetke, tucanika i skretnica.

Takođe, neophodne su i manje rekonstrukcije na deonici Stara Pazova - Ruma.

Celokupna rekonstrukcija tih deonica treba da omogući da brzina vozova i na desnom koloseku bude 120km na sat.

U Infrastrukturi železnice Srbije podsećaju da je pruga Ruma - Golubinci od 17,9 kilometara, na međunarodnoj železničkoj magistrali Beograd - Šid - Zagreb, rekonstruisana i modernizovana sredstvima ruskog kredita 2015. godine.

Vrednost radova je iznosila 12,9 miliona dolara, a nakon rekonstrukcije pruga je osposobljena za brzine od 120 km sat.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;