IZOLACIJA-468X60-BANNER

Obnavlja se železnička mreža u Vojvodini

18.01.2018. | Đuro Vukelić | RTV

Decenijama je lokalna železnička mreža ukidana zbog nerentabilnosti i nemara. Srbija se, međutim poslednjih godina vraća železnici kroz modernizaciju magistralnih pružnih koridora ali i lokalnih pruga. Pomoćnik generalnog direktora kompanije Infrastruktura železnice Srbije za održavanje železničke infrastrukture Milan Šegan objašnjava koji su pravci prioritetni u revitalizaciji lokalne železničke mreže u Vojvodini.

- Prioritet za održavanje železničke infrastrukture na mreži pruga Vojvodine su: Pančevo, Zrenjanin, Kikinda, Orlovat, Rimski Šančevi, Novi Sad; zatim stanica Kikinda, kolosek kod stanice Kikinda prema MSK Kikinda i pruga Ruma-Šabac-Bracina-Zvornik - kaže Šegan.

On dodaje da je u ovoj godini planirano da se na pruzi Pančevo-Zrenjanin-Kikinda rekonstruišu deonice: od Kačareva do Uzdina (30 km), od Orlovata do Zrenjanin fabrike (20 km) i od Kumana do Banatskog Miloševa (28 km).

- Takođe, predviđeno je da se rekonstruišu koloseci u stanici Kikinda, kao i kolosek koji se odvaja iz stanice Kikinda prema MSK Kikinda, a planirano je i da se urade dve deonice na pruzi Ruma-Šabac-Bracina-Zvornik - kaže Šegan.

Ilustracija (preuzeto sa www.pixabay.com)

On ističe da je krajem prošle godine započet rad na pruzi Novi Sad-Rimski Šančevi-Titel-Orlovat, te da su radovi stigli do stanice Kać.

- Nameravamo da ove godine nastavimo radove, sa posebnim akcentom na gornji stroj pruge, kako bismo povećali brzinu vozova, a time putnički saobraćaj doveli u pristojno stanje u pogledu funkcionisanja, kao i vremena vožnje putničkih vozova - naglašava Šegan.

- Sve navedene radove planiramo da finansiramo novcem koji dobijemo od operatera koji koriste železničku infrastrukturu, tj. iz sopstvenih izvora - kaže Šegan i dodaje da je za održavanje železničke infrastrukture za ovu godinu izdvojeno oko dve milijarde dinara.

- Kada je reč o saradnji sa lokalnim samoupravama, ona se ogleda u pronalaženju udela za zajedničko učestvovanje u: poboljšanju železničke infrastrukture lokalnog karaktera, podizanje nivoa bezbednosti putnih prelaza (automatizacija prelaza), asfaltiranje i dovođenje u funkcionalno stanje ukrštanja puteva i pruge - kaže Šegan.

- Dobar je primer Subotica, gde smo prošle godine automatizovali jedan putni prelaz, a za ovu godinu su planirani još dva takva prelaza, uz zajedničko ulaganje Grada Subotice i Infrastruktura železnice Srbije - kaže Šegan i dodaje da je to model za saradnju sa svim lokalnim samoupravama.

On ističe da je veoma značajna saradnja sa lokalnim samoupravama jer one sa potrebama stanovništva i privrede ukazuju na značaj lokalnih pruga.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...
Darko 14.03.2024.
Pa kad cveta mito i korupcija. Ako se to is...

;