INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Do avgusta 2018. probijanje četiri tunela na prioritetnoj deonici auto-puta Bar-Boljare

06.11.2017. | SEEbiz

Kompanija China Road and Bridge Corporation (CRBC) završiće do avgusta naredne godine probijanje četiri tunela na trećoj sekciji prioritetne deonice auto-puta Bar-Boljare, saopštili su predstavnici kineskog preduzeća. Dnevne novine pišu da je sekcija tri, koja se nalazi u blizini Veruše, sekcija mostova i tunela. Ujedno je i najzahtjevnija od četiri sekcije prioritetne deonice Smokovac-Uvač-Mateševo, jer su geološki uslovi na njoj izrazito teški.

Situaciju dodatno usložnjavaju zimski meseci, tokom kojih su loši vremenski uslovi i sneg, što usporava radove na otvorenom, ali i zakrči pristupne puteve i onemogući dopremanje materijala.

Na sekciji se grade četiri tunela, četiri mosta i petlja Veruša, na kojoj će biti sagrađeno pet manjih mostova. Radove izvodi više od 700 zaposlenih, od kojih je oko 70 iz Crne Gore.

Putnici će na toj deonioci kroz tunele prelaziti čak 11 kilometara, što je skoro cela dužina sekcije tri.

- Očekujemo da ćemo do avgusta naredne godine probiti sva četiri tunela na našoj sekciji - Kosman, Mala trava, Mrki krš i Unlovac - rekao je šef sekcije 3, Džu Zuling.

Prvi objekat na trećoj sekciji iz pravca Podgorice je most Suvovara. To je šesti most od Podgorice do Kolašina i na njega će se izlaziti iz tunela Vjeternik.

Skoro svi temelji stopa tog mosta su završeni, a ukupno devet stubova biće izgrađeno krajem ove godine, nakon čega će se graditi kolovozna konstrukcija. Dužina traka je oko 240 metara, što je oko četvrtina dužine mosta Moračica, najdužeg objekta na trasi auto-puta Bar-Boljare.

Ilustracija (preuzeto sa www.pixabay.com)

Najviša stopa Suvovara ići će do 19,5 metara u visinu.

Most Zagrađe imaće šest stubova, a dužina njegove kolovozne konstrukcije biće oko 150 metara.

- Jedna polovina mosta biće završena u ovoj, a druga u narednoj godini - kazao je Zuling.

Najviša stopa mosta Zagrađe je 24 metra. Ipak, najviše stope na sekciji tri imaće most Krkor, koji tek počinje da se gradi.

Najzahtjevniji objekat na trećoj sekciji auto-puta Bar-Boljare je tunel Kosman, koji je ujedno i među tri najteža tunela za izgradnju na celoj prioritetnoj deonici, uz Vjeternik i Jabučki krš. Skoro celom dužinom Kosmana stene su kategorije četiri i pet, što, kako su objasnili u CRBC-u, znači da se radi o vrlo teškom tlu za probijanje.

U sve četiri cevi tunela dnevno se napreduje po oko 2,5 metra.

- Svaki dan Kosman bude probijen po oko deset metara. Do sada je ovaj tunel ukupno probijen 2,84 hiljade metara, što je oko 60 odsto ukupne dužine. Verujemo da ćemo tlo kroz koje prolazi Kosman savladati u maju naredne godine - rekao je Zuling.

Osim što je među najzahtevnijim, Kosman je i jedan od tri najduža tunela deonice Smokovac-Uvač-Mateševo, uz Vežisnik i Vjeternik. Leva cev tunela duga je oko 2,7, a desna oko 2,5 kilometara.

Poslednji duži tunel kroz koji će putnici iz pravca Podgorice prolaziti do kraja prioritetne deonice je Mala trava, čije su obe cevi duge 1,9 kilometara.

- Do sada smo probili 2,7 kilometara tunela Mala trava, koji će biti probijen u februaru naredne godine - naveo je Zuling i dodao da očekuje da zimski uslovi neće omesti radove u tunelima.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;