INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Propusti na auto-putu Bar-Boljare

06.10.2017. | B92

Petlje „Smokovac“ nema na trasi prioritetne deonice auto-puta Bar Boljare. To se vidi na projektu trase prioritetne deonice od Smokovca do Mateševa. Projekat je izradila kineska kompanija CRBC, a deonica je dugačka 40,87 kilometara, a imaju je Ministarstvo saobraćaja Crne Gore i svih 86 podizvođača.

Ministar rada Crne Gore Kemal Purišić nagovestio je da bi i snabdevanje vodom i strujom moglo biti predmet arbitraže. Procenjuje se da se radi o poslovima vrednim 70 miliona evra. To, međutim, ne znači da ona nije projektovana. Prema saznanjima Pobjede, CRBC je dobila nalog i isprojektovala petlju „Smokovac“, ali ova nije ušla u ugovor za izgradnju prioritetne deonice.

Ministarstvo održivog razvoja je, na zahtev Ministarstva saobraćaja, izdalo dozvole za petlje „Pelev brijeg“ 4. marta ove godine, „Mateševo“ 23. juna i petlje „Veruša“ 27. juna. Za petlju „Smokovac“ dozvola nije ni tražena.

Petlja bi trebalo da bude predmet drugog ugovora, odnosno izgradnje deonice auto-puta Mateševo-Andrijevica.

U toku su pregovori sa Kinezima, a predstavnici Vlade saopštili su da bi, ukoliko se ne dogovore, petlja mogla da završi na arbitraži. Iz CRBC Pobjedi su potvrdili da su u toku intenzivni pregovori.

Ilustracija (preuzeto sa www.pixabay.com)

Izvođač radova na auto-putu i investitor pregovaraju o petlji „Smokovac“ radi rešavanja ovog pitanja. Napori i jedne i druge strane usmereni su ka tome da definisani rok završetka radova na prioritetnoj deonici auto-puta ne bude doveden u pitanje.

Kinezima je prioritet poštovanje roka, koji ističe u maju 2019. godine. Ako ga ne ispoštuju, plaćaće penale. Crnogorskoj strani je najbitnije da cena izgradnje ne prekorači ugovorenih 809 miliona evra. Iako je iz Vlade ranije nagovešteno da bi trebalo računati i na deset odsto nepredviđenih troškova.

Ministar rada Crne Gore Kemal Purišić nedavno izjavio da neće samo petlja biti predmet arbitraže već i snabdevanje auto-puta vodom.

CRBC  je projektovao elektroinstalacije, ali još nije obezbeđen priključak za stalno napajanje strujom. Završeno je jedva deset odsto projekta vodosnabdevanja, koje je neophodno za protivpožarnu zaštitu, snabdevanje objekata na petljama, vidikovce, benzinske pumpe i ugostiteljske objekte duž trase i snabdevanje stanovništva u koridoru auto-puta na bezvodnim lokalitetima.

Prema podacima Ministarstva poljoprivrede, CRBC je u aprilu ove godine sa firmom Čelebić sklopio ugovor za obradu projekta vodovodnog sistema za potrebe ove trase. Čelebić je zaključio ugovor sa specijalizovanom podgoričkom institucijom za izvođenje hidrogeoloških istraživanja na Tari nizvodno od Mateševa. Obezbeđivanje ovih priključaka koštalo bi, procenjuje se, 70 miliona evra.

Na prioritetnoj trasi predviđene su, za sada, tri petlje, 18 tunela, 13 mostova i pet vijadukata.

Do sada je izdato l7 građevinskih dozvola i ostalo je još da se izdaju za „Smokovac“ i „Mrke“, gde je problem izmeštanje groblja.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;