Dizalice kompanije KIGO na rekonstrukciji Žeželjevog mosta

07.03.2017. | Manitowoc

Radovi na projektu rekonstrukcije Žeželjevog mosta na Dunavu u Novom Sadu su u jeku. Ključnu i centralnu ulogu u izvođenju građevinskih radova na mostu ima toranjski kran „Potain MCT 88“. Funkcije daljinskog upravljanja ovog krana obezbeđuju da realizacija projekta ide po planu i smanjuju potrebu prisustva izvođača na samom mestu gde je kran podignut. Sa manje komponenti u odnosu na druge konkurentske toranjske kranove „MCT 88“ se lako montira, što ga čini idealnim za primenu na gradilištima sa ograničenim prostorom.

Posao obnove Žeželjevog mosta poveren je Španskoj firmi Azvi iz Sevilje, koja je deo konzorcijuma Azvi Group.

Da bi izvršili podizanje delova konstrukcije, kompaniji je bilo potrebno rešenje koje će omogućiti da daljinski upravljaju dizalicom, zbog otežanog fizičkog pristupa. Azvi je u tu svrhu odabrao „Potain MCT 88“ za projekat zbog njegove robusne funkcije daljinskog upravljanja i lakog podizanja.

Slika. „Potain MCT 88“ na Dunavu (preuzeto sa www.manitowoccranes.com)

- Jedna od najvažnijih karakteristika ovog krana koji je odabran za ovaj specifičan posao je njegova funkcija daljinskog upravljanja - rekao je José Ramón Contreras, zamenik vođe projekta iz firme Azvi.  

- Mesto dizalice na reci je malo nesigurno, tako da osiguranje da naši izvođači mogu da uspešno izvrše podizanje sa udaljene lokacije je dalo veliki podstrek. Manji broj komponenti nam je takođe pomogao da se posao obavi brže nego što bismo to mogli da obavimo sa drugim kranovima.

„MCT 88“ je najveća dizalica u seriji „MCT Potain“ i trenutno je podignuta strela na 52m radius i nalazi se na sredini reke Dunav, postavljena na vrhu prilagođene brane. Voda mora stalno da se ispumpava sa brane kako bi se osigurala stabilnost. Posao je tako organizovan da metalne lukove mosta koji su na obali reke dovoze pontonom do dizalice koja se nalazi na sredini reke. Tada, „MCT 88“ podiže delove koji teže gotovo 5.200 tona na vrh temelja Žeželjevog mosta. Radovi na mostu su i  dalje u toku, a završetak se očekuje krajem 2017. godine.

Azvi je rentirao „MCT 88“ na osnovu preporuke Ferokov d.o.o. firme sa sedištem u Sloveniji koja prodaje, iznajmljuje i servisira „Potain“ kranove već 25 godina. Nakon preuzimanja isporuke „MCT 88“ od firme KIGO d.o.o., koja je podružnica Ferokov i nalazi se na Novom Beogradu, Azvi je bio u stanju da podigne dizalicu na željenu visinu i uz željene uslove.

- Veštine i iskustvo Sebastian Davida i ostatka osoblja iz KIGO d.o.o. su evidentni na ovom projektu - objasnio je Contreras. - Ne samo da su predložili najbolje dizalice za taj posao, već su podigli kran „Potain MCT 88„ pod vrlo teškim ulovima. Obraćanje pažnje na detalje koje je bilo prisutno od samog početka  se isplatilo,pa shodno tome radovi idu pre roka.

 
Share |

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Da li će projekat "Beograd na vodi" značajno pokrenuti građevinarstvo u Srbiji?
Lepa 23.05.2017.
Da li grad ruši samo nelegalne objekte koji...
Ivan 21.05.2017.
kolika je cena poliuetrerenske pene i kolko...
Nikola Beton 20.05.2017.
Lepo bi bilo da je ovo sto stoji u naslovu ...
Nikolina 19.05.2017.
Molila bih vas cijenu lifta za jednu osobu ...
Faruk 23.04.2017.
Molim vas recite mi kolika je cjena, unutra...