Stavljanjem temelja, izlivanjem pet tona betona, za najzahtevniji objekat na mostu Moračica na trasi Smokovac - Uvač - Mateševo počela je izgradnja najvećeg projekta u istoriji Crne Gore, saopštio je ministar saobraćaja Ivan Brajović.
- Kada su u pitanju ovakve vrste projekata kakav je izgradnja auto-puta, onda je ugradnja prvih kubika betona ključni događaj. Kažu da i put od 1000 km počinje prvim korakom no ovo nije prvi korak jer da nismo radili naporno svih prethodnih meseci, danas ne bi bilo ništa od ovoga - rekao je ministar.
Most Moračica, naglašava ministar Brajović, posebno je važan. Taj pomak sa pripremnih na glavne radove na mostu, Kinezi su i vatrometom ozvaničili.
- Do danas smo dobili građevinsku dozvolu za tunel Vjeternik i most Moračica. Za uspešnu realizaciju projekta potreban je naš zajednički trud i radove ćemo završiti na vreme i sagraditi kvalitetan put - rekao je menadžer projekta u CRBC kompaniji Vang Hongbo.
www.pixabay.com
Brajović kaže da se nada da projekat neće kasniti.
- Mi nećemo praviti nikakav kompromis sa kvalitetom i bezbednošću konstrukcije. Insistiraćemo kod naših partnera iz CRBC-ja da sve bude urađeno u skladu sa projektom, naravno uvažavajući njihovo znanje. Oni mogu da daju neke dopune kroz Glavni projekat sve u ciju da završimo investiciju koja će nam podići i ugled u regionu - istakao je on.
Gradnja prioritetne deonice, Smokovac - Uvač - Mateševo, dugačke 41 kilometar, počela je 11. maja prošle godine i od tada kreće rok od četiri godine koji Kinezi imaju za završetak radova. Ukoliko radovi ipak budu kasnili Brajović kaže da će konsekvence snositi izvođači radova, međutim dodaje da nepredviđenih situacija u velikim projektima ne fali.
Izgradnja autoputa koštaće državu 809 miliona eura. Od kineske Exim banke pozajmljena su 944 miliona dolara, na 20 godina i sa kamatom od dva odsto, uz grejs period od šest godina.
Ugovor o projektovanju i izgradnji prioritetne deonice auto-puta potpisan je sa kineskim kompanijama CRBC i CCCC.