INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Bečej: Od starog asfalta novi put

12.10.2015. | V. Jankov | Dnevnik

Uspešna saradnja opštine Bečej sa JP „Putevi Srbije“, potpomognuta Ministarstvom saobraćaja, iz dana u dan dobija potvrdu. Posle već poodmaklih radova na izgradnji kružnog toka na ulazu u Bečej iz pravaca od Novog Bečeja i od Novog Sada, radne mašine šabačke firme „Jugokop Podrinje” počele su ovih dana rekonstrukciju Sojarskog puta u Industrijskoj zoni. Obe kapitelne investicije u oblasti putne infrastrukture biće gotove početkom novembra, čime će bezbednost saobraćaja biti znatno poboljšana.

Ilustracija (www.pixabay.com)

- Sojarski put je žila kucavica za teretni saobraćaj u našem gradu. Kako je urađenom tehničkom regulacijom 2013. godine taj put prešao u republičku nadležnost, zahvaljujemo se na razumevanju resornom ministarstvu i JP „Putevi Srbije“ na našu molbu u kratkom roku krenuli u posao koji će eliminisati višedecenijski saobraćajni problem – rekao je predsednik opštine Bečej mr Vuk Radojević prilikom obilaska radova.

Na gradilištu tlo podrhtava pod teškim radnim mašinama. Prema prvobitnoj projektnoj dokumentaciji, radovi na rekonstrukciji Sojarskog puta u dužini 2,2 kilometra iznosili su oko 120 miliona dinara, ali primenom nove tehnologije taj iznos je smanjen na 52 miliona dinara zajedno s PDV.

- Umesto da se postojeći kolovozni tampon skida i baca, radi se novom tehnologijom, koja donosi brže izvođenje radova, omogućava nesmetan saobraćaj u režimu za koji je saglasnost dalo Ministarstvo saobraćaja i znatno smanjuje troškove. Laboratorijskom analizom utvrđeno je da je na gornjih 25 santimetara postojeće kolovozne konstrukcije asfaltni sloj bio debljine između 16 i 17 santimetara, a ostalo je kamen – pojasnio je, u ime nadzornog organa, postupak hladne reciklaže Vladimir Marković.

Moćnom radnom mašinom „virgen”se zahvata sloj od 25 santimetara i melje, ispred se dodaje 5,4 odsto cementa i 8 procenata vlage, a iza te mašine ide set valjaka i greder koji niveliše postojeći teren. Pošto se dobije stabilizacija podloge, nanose se dva sloja asfalta, bitno noseći sloj i habajući sloj od asfalta i betona.

Da bi se saobraćaj prema gigantu kao što je Fabrika za preradu soje „Sojaprotein” i ostalim proizvodnim pogonima nesmetano odvijao, rekonstrukcija se radi fazno. Prva deonica je od raskrsnice kod „Bečejke”, koja će se zbog problematičnosti i bezbednosti saobraćaja proširiti, do železničke pruge, a onda se radi od pruge do raskrsnice sa srbobranskim putem, uz napomenu da će se i na toj rizičnoj raskrsnici poboljšati priključenje na sam put.

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


TENGE-300X250-BANNER
West Balkans Machinery
SSAB-300X250-BANNER
DOKA-300X250-BANNER

Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;