Na gradilištu u Ulici vojvode Stepe sve je manje posla, a kako tvrdi izvođač radova, rok za završetak više neće biti produžavan. Iako meteorolozi najavljuju skoro nepodnošljive tropske vrućine do kraja meseca, koje će se kretati od 36 do 40 stepeni, u preduzeću „Ratko Mitrović-Niskogradnja“ kažu da vremenske prilike neće uticati na njihov rad.
Ilustracija (www.pixabay.com)
- Završili smo sve radove, preostalo je još da uradimo kontaktnu mrežu – objašnjava Ilija Đorđević, direktor preduzeća „Ratko Mitrović-Niskogradnja“. - Te radove obavljamo noću, ali ne zbog vrućine, već da ne bismo usporavali saobraćaj. Majstori povezuju žice, i njima je lakše, a i vozačima. A radnici tokom dana, kada je baš nepodnošljivo toplo prave pauze, sklanjaju se u hladovinu, ali to su sve profesionalci sa iskustvom, koji su navikli da rade i u takvim uslovima. Mogu reći da su radovi završeni što se tiče nas, još ta mreža da se uradi. Sve će biti gotovo u roku.
Dugo najavljivana rekonstrukcija Vojvode Stepe, od Autokomande do okretnice na Banjici, kojom je obuhvaćena tramvajska pruga ukupne dužine oko 4,5 kilometara, kružni tok i tramvajski terminal Trošarina, konačno je započeta u julu 2014. Prema prvobitnom dogovoru trebalo je da bude završena 11. ovog meseca, ali je u dogovoru sa čelnicima grada rok produžen do 31. jula. I kako trenutno stvari stoje, poslednjeg julskog dana biće stavljena tačka.
Cena 18 miliona
Cena rekonstrukcije Ulice vojvode Stepe varirala je od 15 do 22 miliona evra, a prema poslednjim informacijama kompletna obnova će koštati oko 18 miliona. Glavni projekat rekonstrukcije izradio je Saobraćajni institut CIP, a radovi se finansiraju iz kredita „Evropske banke za obnovu i razvoj“ (EBRD) vrednog 57 miliona evra. Deo novca će biti iskorišćen za rekonstrukciju Trga Slavija i Bulevara oslobođenja.
Šine po sredini
Novoprojektovani poprečni profil ulice je širine od 16 do 20 metara, sa tramvajskim kolosecima širine jedan metar u sredini saobraćajnice i u nivou kolovoza, sa obostranim saobraćajnim trakama širine tri metra za svaki smer i trotoarima. Na delu saobraćajnice, gde to uslovi dozvoljavaju, biće izgrađena parking-mesta duž spoljne ivice kolovoza.