Veliki umetnički kompleks sastavljen od ravnih i krivih formi

29.11.2016. | Jessica Mairs | Dezeen

Trouglasti oblik kamena i svetlucavog stakla daju nepravilan oblik zgradi „Museum of Contemporary Art and Planning Exhibition“ koja je završena u Šendženu. Projekat je delo studija Coop Himmelb(l)au.

Austrijski studio na čelu sa arhitektom Wolf D Prixom projektovao je dva muzeja poznata kao „MOCAPE“ za novi „Futian“ kulturni deo u gradu na jugoistoku Kine.

Firma je pobedila na takmičenju sa svojim sedmospratnim kompleksom od 80.000 kvadratnih metara, 2007. godine ali je Prix tek 2015. godine otkrio da su ga zapravo izgradili roboti.

Zgrada se sastoji od dva nepravilna dela, koji stoje na vrhu velikog podijuma i koji su odvojeni atrijumom, dajući muzeju odvojen ali ipak povezan izložbeni prostor.

Ovaj zajednički nivo podiže blokove 10 metara u visinu, a namena mu je da bude element koji spaja susedne zgrade koje su takođe izdignute iznad prirodnog terena.

„Planning Exhibition“ je smešten u delu sa pravolinijskim podovima koji se rotiraju jedan od drugog, dok se „Museum of Contemporary Art“ nalazi u jednostavnijem delu koji je u obliku kocke.

Cela konstrukcija je prekrivena kamenjem blede boje i reflektirajućim izolovanim staklom koje pruža pogled iznad grada i unosi svetlo u galerije.

Rampe i pokretne stepenice vode posetioce u samo srce kompleksa, gde otvoreni prostor povezuje izložbene prostorije sa zajedničkom multifunkcionalnom dvoranom, salama i bibliotekom.

„Oba muzeja su projektovana kao zasebne celine sa akcentom na pojedinačne funkcionalne i umetničke zahteve ali su spojeni u monolitni objekat okružen multifunkcionalnom fasadom", objasnili su  iz studija.

„Unutar objekta je posetiocima obezbeđen nesmetan pogled na grad ukazujući im da su negde u senci a na otvorenom prostoru."

U delu od sjajnog čelika u središtu otvorenog prostora, poznatom kao „Oblak“, nalaze se kafić, knjižara i suvenirnica. Izložbeni prostori oba muzeja su takođe povezani i preko uzdignutih mostova.

„Srebrni, sjajni i blago deformisani „oblak“ služi kao centar za orijentaciju i ulaz u otvoreni prostor", rekli su iz studija. „Sa svojom zakrivljenom površinom „Oblak“ se otvara u prostor koji odražava ideju dva muzeja pod jednim krovom".

Za ovaj deo zgrade je tim odabrao robote da grade. Cilj je bio da roboti sastave konstrukciju u obliku luka od nerđajućeg čelika, da oblikuju, montiraju, zavare i ispoliraju metalnu ploču da kako bi se uštedeli vreme i novac.

Međutim, firma još nije otkrila za šta su roboti zapravo korišćeni.

„Pod normalnim uslovima na ovaj deo zgrade bi otišlo osam meseci uz korišćenje 160 radnika", rekao je Prix u ekskluzivnom intervjuu prošle godine za Dezeen. „Sada nam je potrebno osam radnika na terenu koji će raditi 12 nedelja."

Firma Coop Himmelb(l)au je poznata po svojim javnim zgradama velikih razmera, koje su sa prepoznatljivim fasadama. Među najnovijim upadljivim formama firme su projekti „Musée des Confluences“ otvoren na rečnom poluostrvu u Lionu i „House of Music“ koncertna dvorana u Danskoj.

Fotografije:Duccio Malagamba

Komentari: 0

TEKSTOVI /iz kategorije/


Anketa

Da li će projekat "Beograd na vodi" značajno pokrenuti građevinarstvo u Srbiji?
Ovdašnji 23.03.2017.
Odgovor Muji: Da problem odmah personalizu...
mujo 20.03.2017.
Zasto mi ne napravimo tako nesto.
Ognjen 16.03.2017.
Poštovani,
nisu roditelji krivci. Oni ...
Vlada 13.03.2017.
Kada se ne zurim, najednostavnije mi je pre...
Monika 10.03.2017.
Strasno! Svi su mogli u vazduh da odu.