ISUZU D-MAX Crew Cab - Velika očekivanja

14.10.2016. | Đorđe Pavićević | Gradjevinarstvo.rs

Iako možda nije toliko poznata kao neke ostale japanske kompanije, firma ISUZU svakako nije novitet na globalnom tržištu, budući da je osnovana još davne 1916. godine, a od 1934. posluje po ovim imenom, i bavi se proizvodnjom motornih vozila. Godišnje proizvede oko 350.000 vozila i preko 820.000 dizel motora, a tokom svoje istorije, preko 25 miliona dizel jedinica izašlo je iz Isuzuovih proizvodnih postrojenja.

Čak ni na ovim prostorima, ime ISUZU nije totalna nepoznanica, čak naprotiv, budući da se godinama unazad, svakodnevno susrećemo sa njihovim brojnim proizvodima – od turbodizel agregata koji se nalaze u običnim, „porodičnim“ automobilima, preko autobusa i lakih dostavnih vozila, pa sve do teških kamiona, namenjenih najsurovijim uslovima eksploatacije.

Iako su pick-up vozila uglavnom karakteristična za prostore severne Amerike, budući da zapravo odatle i vuku svoje korene, tokom '70-ih, a naročito '80-ih godina prošlog veka, veliku popularnost stekli su i kod japanskih kompanija, koje su se smenjivale u trci za što svestranijim, modernijim, ali i moćnijim četvorotočkašem. ISUZU je video svoju priliku da ugrabi deo tržišnog „kolača“, naročito imajući prethodnog iskustva sa dostavnim i teretnim vozilima, te je 1972. godine predstavio model Faster/Rodeo, koji se kroz tri generacije proizvodio sve do 2002. godine, kada je „štafetnu palicu“ predao svom nasledniku – modelu D-MAX.

Krajem 2011. godine predstavljena je druga generacija ovog popularnog pick-up vozila, koje ovaj put „puca na sam vrh“, a istovremeno je i Isuzuovo najlakše dostavno vozilo. Platforma na kojoj se nalazi novi „D-MAX“, jeste ista ona koju dobija i novi „Chevrolet Colorado“, a radi se o klasičnoj teretnoj osnovi u vidu „merdevina“ sa sedam poprečnih „greda“, koja zapravo nosi celokupnu karoseriju i nadgradnju. Generalno gledano, novi „D-MAX“ sada izgleda ne samo veće, već i robusnije, agresivnije, ali istovremeno i modernije.

Pored spoljnjih, povećane su i dimenzije kabinskog prostora, čime je dobijena prostranija i komfornija unutrašnjost. U okviru standardne opreme, na raspolaganju je šest vazdušnih jastuka, kao i čitav niz elektronskih bezbednosnih sistema, od ABS, preko ESP, raspodele kočione sile (EBD), itd. Koliko je Isuzu insistirao na pouzdanosti i trajnosti novog modela, govori i podatak da su prototipovi prešli preko 4 miliona kilometara tokom testiranja, što je ekvivalent obilasku Zemljine kugle od preko 100 puta.

Sedišta su udobna i izdašnih dimenzija, te bi bez problema „ugostila“ i prosečnog Amerikanca. Što se tiče opreme i instrumentacije, ne treba zaboraviti da je ovo ipak jedna vrsta „radne mašine“, te da raznorazne „fensi“ aplikacije, tasteri i dizajnerski poduhvati jednostavno ovde nemaju šta da traže. Preglednost iz kabine je na sasvim solidnom nivou, pre svega zahvaljujući velikim spoljnim retrovizorima, dok se pozadi ipak mora više osloniti na parking-senzore, budući da je tovarni prostor dugačak, te je teško odrediti gde je granica „D-MAX“-a. Svakako, kamera za vožnju unazad ovaj problem najefikasnije rešava.

Deklarisana nosivost vozila iznosi čak 1080 kilograma, a tovarni prostor pozadi, u verziji „Crew Cab“, ima zapreminu od oko 1000 litara. Ukoliko se odvoji dodatnih 250 evra, dobija se i plastična obloga tovarnog prostora, čime se sprečavaju oštećenja karoserije pri utovaru/istovaru tereta. Takođe, u okviru dodatne opreme, moguće je dokupiti i tzv. „canopy“ krov u boji vozila, koji košta 1600 evra, a čime se korisna zapremina gotovo udvostručuje. Za one koji bi „D-MAX“ koristili za vuču prikolice, biće koristan i podatak da je „D-MAX“ sposoban da povuče do 3500 kilograma teško vozilo. Kuka za vuču košta dodatnih 340 evra.

No, ono što je možda najimpresivnije kod nove generacije Isuzuovog pikapa jeste novi, 2,5-litarski turbodizel agregat, opremljen sa dva turbopunjača koji zamenjuje prethodni, iste zapremine, kao i 3,0-litarski turbodizel. U odnosu na prethodnike, povećana je snaga za gotovo 20%, dok je obrtni moment narastao za preko 40 procenata. Gledano u brojkama, to znači da ova jedinica isporučuje 163 KS pri 3600 o/min, dok je maksimalni obrtni moment od sasvim solidnih 400 Nm, dostupan pri izuzetno niskih 1400 obrtaja u minuti.

Kada je već reč o pogonu, ISUZU je ponudio i tzv. komandi točkić, putem kojeg je u vožnji, do brzine od 100 km/h, moguće preći sa pogona pozadi na 4x4, i obrnuto, a što je dovoljno za gotovo većinu terena na koje se u normalnoj eksploataciji može naići. Penjanje uz nasipe, gde ni pešice nije jednostavno uspeti se, „D-MAX“ sa serijskim pneumaticima uspešno apsolvira, bez potrebe za prelazak u tzv. 4WD Low režim redukcije. Pomenuti mod, koji se aktivira samo ukoliko vozilo stoji, neophodan je jedino pri penjanju po zaista klizavim i rastresitim podlogama.

Na kraju, dolazi se i do cene vozila, koje u Srbiji, posredstvom ovlašćenog prodavca i servisera, firme TRIO Motors iz Novog Sada, startuje od 17.990 evra. U pitanju je verzija „Single“ (sa dva sedišta), sa 4x2 pogonom. „D-MAX Space Cab“ prevozi 2+2 osobe, a startuje od 21.800 evra. Najluksuzniji je „Crew Cab“ model, kojem je početna cena 22.600 evra, a najopremljenija verzija sa automatskim menjačem i kožnim sedištima, iznosi 29.700 evra.

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


TEKSTOVI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Da li će projekat "Beograd na vodi" značajno pokrenuti građevinarstvo u Srbiji?
Darko 21.06.2017.
Da li se postojeći most može premestiti na ...
Franc Roškar 19.06.2017.
Več nekoliko godina pratim skupu izgradnju ...
Šumadinac 14.06.2017.
Prognoziram da će se u priču uskoro umešati...
Dr Miggyy 13.06.2017.
Pre par godina, pod dirigentskom palicom Sp...
Nikola 11.06.2017.
Поред стазе су били широки дрвени ивичњаци ...