ISUZU kamioni – sinonim kvaliteta i pouzdanosti

08.04.2016. | Gradjevinarstvo.rs

Japanska kompanija Isuzu, koja ove godine obeležava čitav vek postojanja, svoju reputaciju stekla je visokokvalitetnim proizvodima, pre svega dizel motorima, a od nedavno, na tržištu Srbije se posredstvom kompanije TRIO MOTORS, ovlašćenog uvoznika i servisera ISUZU vozila, prodaje i čitava gama lakih i srednjih kamiona.

Japanska kompanija ISUZU je vodeći proizvođač dizel motora na svetu, sa preko 25 miliona proizvedenih jedinica do sada, a uz to, jedan je od najvećih i najvažnijih proizvođača komercijalnih vozila. Kompanija datira još od 1916. godine, tako da se može pohvaliti i titulom kompanije sa najdužom istorijom proizvodnje kamiona.

U početku je orijentacija bila na proizvodnji agregata, da bi se program kasnije proširio na putnička vozila, kamione i autobuse različitih klasa i tipova, sa naglaskom na dizel motore. Ubrzo, počela je internacionalizacija nastupa marke i pomeranje fokusa poslovanja iz Japana na druga tržišta u Aziji, Evropi, Americi i Australiji.

Danas, kompanija posluje na globalnom nivou gde je brend ISUZU prepoznatljiv u gotovo svim segmentima. Od novembra 2013. godine, sa ulaskom na tržište motora Euro 5b+ i Euro VI, svi ISUZU kamioni koji se prodaju u većini evropskih zemalja dolaze isključivo iz italijanske fabrike MIDI Europe.

PONUDA ISUZU KAMIONA NA TRŽIŠTU SRBIJE

Od septembra 2013. godine, firma Trio Motors iz Novog Sada ovlašćeni je prodavac i serviser ISUZU vozila od strane generalnog uvoznika za Srbiju, italijanske kompanije MIDI Europe s.r.l. Na srpskom tržištu, ISUZU paleta kamiona je podeljena u dva segmenta - laki kamioni N serije i srednji kamioni F serije, koji iz Japana u delovima stižu u fabriku MIDI, u Italiji, gde se kompletiraju i distribuiraju širom Evrope.

ISUZU kamione prati svetska reputacija izdržljivih i robustnih vozila, a odlikuju se i relativno niskim troškovima vlasništva i održavanja,  kao i odličnim odnosom cene-nosivosti, što se pre svega odnosi na veće kamione bruto težine od 5,5 t do 12 tona.

VELIKI BROJ VERZIJA I VARIJACIJA

ISUZU kamioni N serije dolaze sa čak četiri vrste kabina, a glavna podela jeste po širini kabine. Easy kabina, širine 1815 mm, namenjena je za kompaktne dimenzije u gradu. Ova uža kabina postoji i u opciji Crew, sa četvoro vrata, kada može da preveze 6 osoba.

Modeli sa širom kabinom nose oznaku Comfort, njihova kabina je širine 2040 mm, a pruža veći komfor i za vangradske uslove. Njegova Crew verzija, usled većih dimenzija, može da preveze čak 7 putnika.

U N seriji kamiona, novi modeli sa Euro 6 motorima (Série Bleu) dostupni su u četiri nivoa performansi i bruto težina: a) 3,5 t; b) 5,5 t; c) 6,5 t i d) 7,5 tona. Bez obzira na bruto težinu, svaki od ovih kamiona može legalno da vuče prikolicu od još 3,5 t bruto nosivosti, a isto važi i kamione F serije. Za svaki od kamiona N serije, dostupno je više verzija međuosovinskog razmaka, u zavisnosti od kategorije bruto nosivosti.

BOGATA OPREMA

Kod uske kabine modela L35 u klasi 3,5 t bruto nosivosti, kao dodatna oprema može se poručiti ADAPTOR oslanjanje - prednje nezavisno oslanjanje sa dvostrukim poprečnim ramenima, koje doprinosi mnogo većem komforu u vožnji dok je kod modela F11 i F12 srednje klase, moguće poručiti zadnje vazdušno ogibljenje.

Svi ISUZU kamioni poseduju veliki spektar sigurnosnih sistema – ABS, EBD (elektronska raspodela sile kočenja), ASR (kontrola proklizavanja točkova), ESC (el. kontrola stabilnosti), LDCW (kontrola kretanja u okviru kolovozne trake) itd.

MODERNI, POUZDANI I EKONOMIČNI MOTORI

Motori koji pokreću ISUZU kamione za evropsko tržište kreirani su sa fokusom na kompaktnost, laku konstrukciju i ekonomičnost. U osnovi, koriste se dve jedinice - od 3,0 i 5,2 litre zapremine, a zajedničko im je to da su u pitanju četvorocilindarski linijski motori sa 16 ventila i common-rail ubrizgavanjem goriva, potpomognuti turbopunjačem varijabilne geometrije i interkulerom.
 
Osnovni 3,0-litarski motor oznake 4JJ1-E6N  oslobađa 150 KS i maksimalni obrtni moment od 375 Nm. Ovo su vrednosti u Euro VI varijanti sa AdBlue sistemom, a ugrađuje se u modele L35, N35, M50, P60 i P75.

Pomenuti motor postoji i u verziji sa Euro 5b+ standardom, gde se kontrola izduvnih gasova vrši samo putem DPF filtera. Pored jednostavnije konstrukcije i niže cene, ovo vozilo ima i nešto slabije performanse, u smislu redukovane snage na 120 KS, uz maksimalni obrtni moment od 300 Nm. Ovakav motor pogoni modele L35, N35 i M50.

Veći motor, zapremine 5193 cm3, nosi oznaku oznake 4HK1-E6C, a dolazi u tri nivoa snage, u zavisnosti od toga u koji se model ugrađuje:

P75 - 190 KS i 510 Nm;
F11 - 210 KS i 706 Nm;
F12/F14 - 240 KS i 765 Nm

Što se tiče transmisije, ugrađuju se petostepena (do 5,0 bruto tona) i šestostepena manuelna transmisija (od 5,0 t naviše), kao i veoma popularan poluautomatski (robotizovan manuelni) menjač oznake NEES2.

Komentari: 0

Vezane kategorije


TEKSTOVI /iz kategorije/


Anketa

Da li će projekat "Beograd na vodi" značajno pokrenuti građevinarstvo u Srbiji?
Ovdašnji 23.03.2017.
Odgovor Muji: Da problem odmah personalizu...
mujo 20.03.2017.
Zasto mi ne napravimo tako nesto.
Ognjen 16.03.2017.
Poštovani,
nisu roditelji krivci. Oni ...
Vlada 13.03.2017.
Kada se ne zurim, najednostavnije mi je pre...
Monika 10.03.2017.
Strasno! Svi su mogli u vazduh da odu.