INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Bitumenski proizvodi za putogradnju – TIM IZOLIRKA

28.09.2015. | Gradjevinarstvo.rs

TIM IZOLIRKA d.o.o. iz Šida, u sistemu grupacije FRAGMAT iz Ljubljane, je privredno društvo za proizvodnju izolacionih materijala. Povoljno geografski locirane fabrike, kao i znanje i iskustvo sistema FRAGMAT, na području hidroizolacija, doprineli su da TIM IZOLIRKA postane vodeći proizvođač hidroizolacionih materijala na bazi modifikovanog bitumena, bitumenskih emulzija, polimer bitumena za puteve i hidroizolacija za mostove.

Proces proizvodnje je organizovan na principima standarda kvaliteta ISO 9001 i podržan zvaničnim sertifikatom, što uz stručnu osposobljenost radnika omogućuje i osigurava prepoznatljiv kvalitet u poslovanju i asortimanu proizvoda, naročito na tržištu nekadašnje Jugoslavije i Jugoistočne Evrope

TIM IZOLIRKA FRAGMAT u svom proizvodnom programu namenjenom putogradnji, nudi:

  • Bitumenske emulzije
  • Polimer modifikovane bitumene
  • Bitumenske premaze i mase
  • Polimer bitumenske trake za hidroizolaciju mostovskih objekata

Bitumenske emulzije se primenjuju za:

  • Prskanje podloge kod izrade kolovoznih zastora
  • Izradu asfaltnih mešavina po hladnom postupku
  • Površinsku obradu
  • Mikro asfalt
  • Bitumenski mulj
  • Reciklažu asfaltnog zastora

Proizvode se anjonske, katjonske i polimer bitumenske katjonske emulzije. Primena bitumenskih emulzija zavisi od vrste emulzije, stepena stabilnosti emulzije (nestabilne, polustabilne i stabilne emulzije), sastava kamenog materijala koji se koristi u podlozi (karbonatni ili silikatni) i godišnjeg doba. Polimer modifikovan bitumen (Izobit), se koristi za izradu habajućeg i nosećeg sloja na svim deonicama puteva, gde standardni putni bitumen (bitumen 50/70) ne može da zadovolji zahtevane kriterijume. To su pre svega putne deonice izložene specifičnom opterećenju (traka za sporu vožnju, deonice sa većim nagibom, površine oko naplatnih rampi), aerodromi (poletno sletna staza, rulna staza), mostovi, nadvožnjaci i drugo.

Upotrebom polimer modifikovanog bitumena utiče se na sledeća svojstva asfalta:

  • povećava se otpornost na trajnu deformaciju (kolotrazi),
  • poboljšavaju se svojstva pri eksploataciji na niskim temperaturama (termičke pukotine),
  • povećava se otpornost na pucanje usled zamora,
  • smanjuje se debljina asfaltnog zastora.

Bitumenski premaz (Bitulit M), je rastvor bitumena u organskom rastvaraču. Njime se ostvaruje veza između podloge (betonske ili čelične) i bitumenske trake ili mase.

Polimer bitumenska masa (PBM za hidroizolaciju), se primenjuje u hidroizolacionom sistemu kolovozne ploče kao glavni hidroizolacioni sloj ili kao izravnavajući hidroizolacioni sloj, u kombinaciji sa polimer bitumenskom trakom.

Polimer bitumenska masa (PBM za fuge), se koristi za zatvaranje spojeva između raznorodnih materijala u mostovskoj konstrukciji, kao što su spojevi asfalta i betonskih ivičnjaka, asfalta i dilatacija, asfalta i slivnika. Sprečavaju pojavu pukotina u asfaltnom sloju i obezbeđuju vodonepropustljivost spojeva. Upotrebljava se i za zalivanje pukotina u asfaltnom zastoru.

Polimer bitumenske trake za hidroizolaciju mostovskih objekata

Bitumenska traka je glavni hidroizolacioni sloj čija je osnovna funkcija sprečavanje prodiranja i dejstva vode na kolovoznu ploču mosta. Time se sprečava korozija čelične ploče, odnosno korozija armature u betonu i degradacija betona.

Za hidroizolaciju kolovozne ploče mosta koriste se polimer bitumenske trake koje moraju ispunjavati uslove kvaliteta prema SRPS U.M3.300 (SRPS U.M3.304). U zavisnosti od vrste upotrebljenog polimera proizvode se plastomer bitumenske trake (APP) i elastomer bitumenske trake (SBS).

Plastomer bitumenske trake IZOTEKT P-4M i IZOTEKT P-5M, sa obe strane obložene plastomer bitumenskom masom (APP). i elastomer bitumenske trake IZOELAST P-4M i IZOELAST P-5M, sa elastomer bitumenskom masom (SBS) – uložak (nosač) poliesterski filc. Na gornjoj površini traka je kvarcni pesak ili talk, a na donjoj je polietilenska folija.

Hidroizolacija mostovskih objekata

Za potpunu zaštitu mostovskih objekata potrebno je izvesti horizontalnu (vozni deo) i vertikalnu hidroizolaciju (temelji).

Najčešće primenjivani hidroizolacioni sistemi za horizontalnu hidroizolaciju, sa bitumenskim materijalima, su:

  • Sistem A:
    • IZOTEKT P-5M – ili IZOELAST P-5M, plastomer ili elastomer bitumenska traka
    • BITULIT  M – prethodni bitumenski premaz
    • Noseća armirano betonska ili čelična konstrukcija
  • Sistem B:
    • IZOTEKT P-5M(4M) – ili IZOELAST P-5M(4M), plastomer ili elastomer bitumenska traka
    • PBM masa za hidroizolaciju, polimer bitumenska masa
    • BITULIT  M – prethodni bitumenski premaz
    • Noseća armirano betonska ili čelična konstrukcija

Zaštitni sloj hidroizolacije je kolovozni zastor koji se radi od asfaltnog betona ili livenog asfalta. Ako se ugrađuje liveni asfalt povoljnija je primena plastomerne trake, ukoliko je kolovozni zastor od asfaltnog betona primenjuju se plastomerne i elastomerne trake.

 

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


TEKSTOVI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;