Skulpturalne barijere za zaštitu od buke se izvijaju pored i nad autoputem u Melburnu

02.03.2015. | Arch Daily

Infrastruktura koja prati autoputeve nas obično podseća na sivilo betona - ali je Melburn pretvorio standardnu trasu autoputa u novu i nezaboravnu umetničku formu. Nazvan Krejgburn obilaznica (Craigieburn Bypass), umetnička autoput skulptura je projektovana od strane arhitektonskog biroa Tonik Zulaikha Greer u saradnji sa pejzažnim biroom Taylor Cullity Lethlean i umetnikom Robertom Ovenom.

Nagrađivani projekat se sastoji od tri dugačka skulpturalna zida koji služe kao zaštita od buke i koji su isprekidani sa pešačkim mostom i lukom od korten čelika koji se pruža preko autoputa i stvara veliku vizuelnu kapiju u severnom Melburnu.

Projektovani tako da se najbolje doživljavaju na brzinama od 110 kilometara na sat, specifični zvučni zidovi koriste ponavljajuće elemente, kontrasne boje i talasaste oblike radi stvaranja osećaja dinamičkog kretanja.

Tri različita stila zvučnih zidova je stvoreno kako bi evocirale različite reakcije na pejzaž. Iznad, nadvišeni pešački prelaz, koji je dramatičan u formi i oblozi od korten čelika, služi i kao kapija koja uokvriuje prve poglede na Melburn u daljini.

Prvi set skulpturalnih barijera za zaštitu od buke se sastoji od talasa presvučenog u corten čelik oblikovan u jednostavne konkavne i konveksne nabore. Boje u nijansama rđe podsećaju na zemljano okruženje i prožumaju toplotu u pejzaž autoputa.

U kontrastu sa prvim, drugi set barijera zamenjuje crvene nijanse sa nizom ponavljajućih plavih lopatica postavljenih ispred dugačkog providnog, ivično osvetljenog akrilnog zida koji je ispeskiran sa digitalnim uzorkom.

Završni i treći set zidova koristi gabione i bujno zasađene zemljane bedeme za više prirodni stil. Finalni projekat je postavljan u fazama, i konačno je završen krajem 2005. godine.

Komentari: 0

TEKSTOVI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Da li će projekat "Beograd na vodi" značajno pokrenuti građevinarstvo u Srbiji?
Darko 21.06.2017.
Da li se postojeći most može premestiti na ...
Franc Roškar 19.06.2017.
Več nekoliko godina pratim skupu izgradnju ...
Šumadinac 14.06.2017.
Prognoziram da će se u priču uskoro umešati...
Dr Miggyy 13.06.2017.
Pre par godina, pod dirigentskom palicom Sp...
Nikola 11.06.2017.
Поред стазе су били широки дрвени ивичњаци ...