INFONET-468X60-BANNER

Most kao održivi višespratni parking u Moeni, Italija

21.01.2014. | WAN

Jedinstveni projektni koncept italijanskih arhitekata Anđela Salamonea i Rosele Di Bari uspešno je kombinovao most i parking bez ikakvog negativnog uticaja na okolinu. Predlog arhitekata, koji kombinuje most i višespratni parking u jednom održivom objektu, im je omogućio da pokupe drugu nagradu na međunarodnom konkursu za projektovanje parkinga u planinskom regionu Moene u Italiji.

Konkurs je pokrenut od strane Opštinske uprave Moene, popularnog turističkog regiona u Italiji, koji su zadužili arhitekte sa stvaranjem održivog mosta i parking objekta sa nekih 240 parking prostora u površini od oko 15.000 kubnih metara, uz striktne uslove da obezbede što manji uticaj na planine koje čine prirodni pejzaž u ovom regionu.

Drumski most je potreban kako bi se spojila dva naselja Moene koje se nalaze sa obe strane reke, a pobedničko rešenje je povezalo ta dva područja uz pronalaženje mesta za veliku garažu. Ali, umesto da jednostavno podignu most pored veoma skupe i neodržive (sa ekonomskog i ekološkog ugla gledanja) višespratne garaže sakrivene u strani planine, tim je predložio izgradnju hibridnog garaže-mosta na dva nosača, time kombinujući te dve strukutre u jednu. Njihov predlog predlaže most sa zelenim krovom koji ima parking unutar strukture i na njoj.

Iako bi oblik lokaliteta namenjen za parkiralište normalno značio da će veliki radovi na iskopavanju i zaštiti bili neophodni radi sprečavanja odrona, biro je pokušao da izbegne takve radove osim ako nisu aposlutno neophodni u cilju zaštite okolne, prelepe prirode. Arhitekte su želele da zadrže zeleni prostor slobodan od objekata, sa ciljem da se promovišu otvorene aktivnosti i stvaranje pešačkih i biciklističkih traka.

Prvobitni most, propisan projektnim zadatkom, proširen je na oko 36 metara, od kojih se ugrubo polovina sastoji od kolovoza, a druga polovina je dom krovnoj bašti koja pruža šetalište i poglede na selo i planine ka severu.

Predlog arhitekata Salamonea i Di Barijeve poziva na novi javni park do koga se može doći sa same strukture mosta-parkinga, i nudi opšti pristup za pešake i bicikliste putem sistema rampi.

On takođe predlaže stanicu za deljenje bicikala koji mogu da koriste turisti i lokalni stanovnici, koji mogu da ostave svoja kola u garaži i nastave obilazak biciklom. Kod glavnog pešačkog ulaza u parking prostor nalazi se mesto za odmor i informacioni punkt. Takođe, tu se nalazi i bar koji je okrenut ka planinama i dolini, pružajući neverovatne poglede na okolni pejzaž.

Dok se novi most skladno sklapa sa okolinom, unutrašnji prostor je projektovan da maksimizuje broj raspoloživih parking mesta. Glavna noseća struktura je projektovana duž oboda na severnoj i južnoj strani objekta. Ovo omogućava odsustvo stubova između automobila, čineći parking prostor sigurnijim i udobnijim mestom.

Izgradnja mosta zahteva čelične grede raspoređene na svakih 2,5 metara, koje podržavaju niz montažnih elemenata istih dimenzija od 16 metara dužine i 2,5 metara širine. Zahvaljujući prefabrikovanim elementima, građevinski sistem je veoma ekonomičan.

Unutar objekta, polovina površine na svakom nivou ima nagnute spratove, koji služe kao vertikalne komunikacije između nivoa. Lift i otvoreno stepenište povezuju tri nivoa sa otvorenim područjima na zelenom krovu.

Veliki krov vrt na vrhu mosta će ponuditi spektakularne poglede bez presedana, pružajući dvostruku perspektivu na selo na jugu i vrhove planina na severu. Sa parkingom koji je sakriven ispod mosta, zelene površine obale reke će ostati nedirnute i postaće park, sa biciklističkim i pešačkim stazama.

Na posletku, zemlja koja je vađena prilikom građenja mosta može da se koristi za pravljenje rampi koje su u skladu sa prirodnim nagibom zemljišta. To stvara mali prirodni amfiteatar koji može da se koristi kao otvoreni bioskop, metso za društvene događaje i kulturne aktivnosti, kao pozorište, a zimi kao klizalište, igralište za decu i novogodišnju tržnicu.

 

Komentari: 0

TEKSTOVI /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;