INFONET-468X60-BANNER

Lučki terminal zamenjuje stari hongkongški aerodrom

20.06.2013. | Gizmag

Sletenje u Hong Kong je nekada bila vazdušna avantura sa gigantskim putničkim avionima koji su se alarmantno spuštali strmim putem iznad luke i tik iznad nebodera ka pisti 13. Ta adrenalinska sletanja su se završila kada je novi Međunarodni aerodrom u Hong Kongu otvoren 1998. godine, međutim lokacija tih dramatičnih sletova je sada promenila svrhu i postala lučki terminal Kai Tak. Formalno je otvoren 12. juna kada je komesar za turizam, Filip Jung, inagurisao terminal ukotvljavanjem kruzera Mariner of the Seas.

Hong Kong je popularna destinacija za kruzere, ali je dugo bio poznat po neadekvatnim objektima za privez brodova. Sve dok se Kai Tak nije otvorio, mnogi brodovi su morali da se usidre u luci, što je učinilo nautičke posete gradu malo nezgodnim.

Kai Tak lučki terminal, projekat čuvenog britanskog biroa Foster + Partners, nalazi se na nasutom poluostrvu Kuvlon na Kuvlonskom zalivu. Izgrađen je po procenjenoj ceni od 2,4 milijarde HKD (oko 209 miliona američkih dolara) i ima kapacitet da u njega pristane dva velika broda od po 360 metara koji prevoze više od 4.000 putnika i preko 2.000 članova posade.

Pošto Kai Tek ne samo da ima spektakularne poglede na luku, već se i nalazi na vodi na kraju stare piste 31, drugom delu zloglasne piste 13, biro Foster + Partners je vodio računa o estetici isto kao i o praktičnim pogodnostima. Prema birou, on je projektovan da bude lagan i vazdušast sa širokim zalivima koji propuštaju sunčevu svetlost i otvorenim krovnim parkom za formalno i neformalno ručavanje. Sve je izgrađeno oko linearnog aranžmana sa nivoima koji su povezani pešačkim stazama i promenadama na obali.

Takođe je namenjeno da terminal bude zelen sa inovacijama kao što su recikliranje kišnice za hlađenje zgrade i navodnjavanje bašte, prozori napravljeni od termo-otpornog dvostrukog stakla koji smanjuju opterećenje sistema klimatizacije, široku upotrebu prirodnog osvetljenja i ventilacije, energetski efikasno osvetljenje i fotonaponski sistem koji obezbeđuje dodatnu energiju.

Objekti terminala Kai Tak su fleksibilni i projektovani da se koriste čitave godine i tokom zastoja. Čekaonice se lako mogu promeniti u izložbene prostore, umetničke galerije, sale za bankete i žurke, kao i prostore za performanse koji su podržani od strane raznih restorana i prodavnica. Spolja se nalaze heliodrom i krovna bašta.

Stari Međunarodni aerodrom u Hong Kongu radio je od 1925. do 1998. godine, pre nego što je zatvoren i preimenovan u Kai Tak aerodorm kada je novi Međunarodni aerodrom u Hong Kongu otvoren. Naziv dolazi od Kai Tek investicione kompanije, koja je započela nasipanje ostrva 1920-tih. Izgradnja terminala je započeta 2011. godine.

Video snimak ispod ističe samo neke od karakteristika Kai Tak brodskog terminala.

 

Komentari: 0

TEKSTOVI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...
Darko 14.03.2024.
Pa kad cveta mito i korupcija. Ako se to is...

;