INFONET-468X60-BANNER

Abu Dabi međunarodni aerodrom - Midfield terminal

23.11.2011. | WAN

Prošle nedelje kompanija Abu Dhabi Airports Company (ADAC) je objavila da je primila šest tenderskih predloga od prekvalifikovanih izvođača radova za dugo očekivanu zgradu Midfield terminala na Međunarodnom aerodromu u Abu Dabiju. Taj budući dodatak jednom od najbrže rastućih svetskih aerodroma proširiće ga za preko 700.000 metara kvadratnih i u početku će primati oko 27 do 30 miliona putnika svake godine.

Priprema terena i izlivanje temelja počela je u 2010. godini, dok je sama izgradnja terminala planirana za drugi kvartal 2012. godine. Zgrada Midfield terminala postaće dom nacionalnoj aviokompaniji Ujedinjenih Arpaskih Emirata - Etihad Airways.

Šest prekvalifikovanih kompanija koje su se okupile, svaka za sebe, u konzorcijume su: Al Habtoor, Murray & Roberts i Hochtief; Bechtel, ENKA i Al Jaber Group; Hyundai Engineering & Construction Co. Ltd, Kumho Industrial Co., China State i Al ShafarLarsen Toubro i NPC-Joannou & Paraskevaides (Overseas) Ltd; Samsung, ACC i Six Construct; i TAV, CCC i ATC. (svi linkovi ka sajtovima ovih kompanija se nalaze na kraju teksta)

Komentarušući tendersku proceduru, predsednik ADAC-a, njegova ekselencija Khalifa Al Mazrouei je rekao: "Posvećenost ADAC-a se nastavlja jer nastoji da održi rast u broju putnika konstantno planirajući velike razvojne projekte i poboljšanja aerodromske infrastrukture, objekata i usluga."

Projektovan od strane arhitektonske firme Kohn Pedersen Fox (KPF), zgrada Midfield terminala je u obliku krsta sa talasastim krovom u obliku nadstrešnica sa enterijerom koji podseća na pećinu. Projekat zgrade Midfiled terminala je ušao u uži krug za nagradu WAN Awards za 2010. godinu i to u kategoriji urbanog dizajna. Terminal je zamišljen kao prolaz/kapija ka prestonici Ujedinjenih Arapskih Emirata i biće smešten između dve paralelne piste, maksimizirajući kapacitet parkiranja aviona i minimizirajući rastojanja koja putnici moraju da pređu.

Midfield kompleks Abu Dabi međunarodnog aerodroma je integralni deo Abu Dabi 2030 plana - koji ima za cilj pretvaranje pustinje u 'Vrt zaliva' kroz dizajn koji odgovara njegovom prirodnom okruženju i ujedno ispunjava potrebe brzo širećeg glavnog grada Ujedinjenih Arapskih Emirata.

Održivo projektovanje i dizajn takođe igraju glavnu ulogu u konceptu, kao što objašnjavaju iz biroa KPF: "Projekat je vođen sa nekoliko ciljeva zaštite životne sredine, uključujući i energetsko upravljanje za čitavu lokaciju; minimiziranje upotrebe vode za piće i građevinskog otpada; maksimiziranje reciklaže; upotreba termičkog omotača visokih performansi; multifunkcionalni javni prevoz; stratifikovani sistemi KGH; kontrolni sistemi objekta; energetski povraćaj; nisko-energetsko osvetljenje; obilje dnevne svetlosti; pasivno osenčenje; visokokvalitetni, trajni materijali; vozila sa pogonom na obnovljive izvore energije koje imaju niske emisije štetnih gasova i pejzažno uređenje za suvu klimu."

Linkovi:

Povezani tekstovi sa portala Gradjevinarstvo.rs:

 

Komentari: 0

TEKSTOVI /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;